Viața cu o mașină electrică pe timp de iarnă: 100 de kilometri cu un plin

joi, 18 martie 2021, 13:46
2 MIN
 Viața cu o mașină electrică pe timp de iarnă: 100 de kilometri cu un plin

Iarna, orice test cu o mașină electrică reprezintă o provocare. Temperaturile scăzute influențează serios autonomia.

Autonomia este descurajantă în prima zi. E ca și cum ai intra pe teren la pauză, când echipa ta e condusă deja cu 5-0. Din fericire, omul e o ființă adaptabilă și învață să depășească rapid anxietatea, mai ales dacă înțelege că o astfel de mașină a fost creată pentru utilizare urbană. Urbană, adică în oraș.

Honda e promite o autonomie oficială de 222 de kilometri în regim mixt și de 282 de kilometri în regim urban. Sau 210 kilometri în regim mixt, dacă mașina vine cu jante de 17 inch. Ceea ce am și pățit de dragul frumosului. Știm că valoarea aceasta este utopică și pe timp de vară. Prin urmare, ce se întâmplă iarna?

Păi, o să faceți foarte puțin peste 100 de kilometri cu un plin. Și asta dacă piciorul vostru calcă pe accelerație cu grija cu care calcă pe gheață. Bine, fie, mai e loc și de câteva sprinturi. Cu prima încărcare am parcurs 106 kilometri. Și ar mai fi fost loc de câțiva, pentru că bateria mai indica vreo 10%. Viteza medie prin București a fost de 23 de km/h. Deci m-am mișcat decent.

După a doua încărcare a fost cu emoții. Pentru că jucam pe teren propriu, adică în București, și cunoșteam infrastructura de încărcare, am riscat. Am făcut 127 de kilometri cu un plin și m-am ales cu o broască țestoasă pe bord. Adică mașina a devenit mai lentă și mi-a recomandat să devin ardelean dacă nu vreau să fac autostopul. Am ajuns acasă cu doar 3% baterie. Să vă spun sincer, cred că autonomia ar fi stat și mai bine dacă nu alegeam să rulez cu funcția de recuperare a energiei abia atunci când bateria mai avea 15%.

Aflați amănunte de pe automarket.ro.

Comentarii