Wizz Air a stricat Paştele a câtorva sute de ieşeni. A anulat fără explicații curse spre Roma şI Londra chiar în Vinerea Mare

miercuri, 19 aprilie 2023, 01:55
4 MIN
 Wizz Air a stricat Paştele a câtorva sute de ieşeni. A anulat fără explicații curse spre Roma şI Londra chiar în Vinerea Mare

A  fost haos în Vinerea Mare la Aeroportul Iaşi după ce compania aeriană low-cost Wizz Air a anulat în dimineaţa acelei zile mai multe curse, respectiv spre Roma şi Londra, pasagerii fiind anuntaţi doar cu o oră înainte că nu vor putea ajunge la destinaţie. 

Vestea a stârnit revoltă în rândul pasagerilor, trezindu-se în prag de Sărbători cu planurile date peste cap, mulţi dintre ei având rezervate biletele de avion pentru vacanţa de Paşte. Ieşeanul Dorin Fumu se află printre persoanele care trebuiau să ajungă în Săptămâna Mare la Roma, explicând pentru „Ziarul de Iaşi” că aproape 600 de oameni au fost întorşi din drum în dimineaţa zilei de 14 aprilie, fără să primească vreo explicaţie din partea companiei aeriene. „Am rămas acasă de Paşte, nepregătiţi, nu am reuşit să fim şi noi ca toţi creştinii… vă daţi seama, în Vinerea Mare ce am mai putut pregăti? Am mai cumpărat una, alta, cât să întâmpinăm Sărbătorile Pascale. (…) Cred că erau în jur de 600 de persoane acolo, nici nu puteai ajunge la ghişeul celor  de la Wizz”, ni s-a plâns ieşeanul.

Spune că a dat aproape 160 de euro pe biletul de avion, pe care aşteaptă să îi recupereze de la compania aeriană, dar a pierdut banii plătiţi în avans pentru cazare. Bărbatul susţine că a rămas, „peste noapte”, fără 800 de euro în buzunar, aşa că intenţionează să facă plângere la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), deşi nu îşi pune mari speranţe în această instituţie.

Pe de altă parte, puţini ştiu că Legislaţia europeană (Regulamentul nr. 261/2004) le permite celor care au de suferit din cauza unui zbor anulat să ceară companiei de transport aerian o compensaţie ce poate ajunge şi la 600 de euro. „Ne-au stricat vacanţa de Paşte. Era un cadou pentru soţia mea, trebuia să ajungem la Roma, aveam cazare acolo. Am pierdut cam 780 de euro din cauza Wizz Air, doar la hotelul unde aveam făcută rezervarea trebuie să dăm acum 200 de euro pentru neprezentare. Vineri, pe 14 aprilie, aveam programul la Vatican, a doua zi, sâmbătă, trebuia să vizităm Colosseumul (…) Este inadmisibil să ne anunţe în ultimul moment, cu o oră înainte. (…) Răspunsul Wizz Air a fost să solicităm rambursarea sau eventual acordarea unui voucher cu o bonificaţie de 20% peste valoarea plătită. La telefon nu s-a putut sub nicio formă să vorbim, ştie toată lumea cât de greu este să nimereşti acel telefon secret al celor de la Wizz Air. Nici oficialii Aeroportului Iaşi nu au spus nimic, toţi ne-au întors spatele. Erau oameni din Republica Moldova, din Neamţ, din Suceava, de peste tot, lumea era revoltată”, ne-a explicat Dorin Fumu.

Potrivit Regulamentului (CE) nr. 261/2004, compensaţia se plăteşte în cazul în care pasagerul nu a fost informat cu privire la anulare cu suficient timp în prealabil. Cu toateacestea, nu este necesar să se plătească dacă transportatorul poate dovedi că anularea este cauzată de circumstanţe extraordinare care nu ar fi putut fi evitate chiar dacă s-ar fi luat toate măsurile rezonabile.

Sumele pe care le-ar putea primi pasagerii sunt de 250 de euro pentru toate zborurile de 1.500 km sau mai puţin; 400 de euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste1.500 km şi pentru toate zborurile cuprinse între 1.500 şi 3.500 km, respectiv 600 de euro pentru toate zborurile care nu intră sub incidenţa celor două cazuri anterioare.

Ieşeanul ne-a relatat întreaga situaţie. „Decolarea de pe pista din Iaşi era vineri, 14 aprilie, la ora 06.40, cursa Iaşi – Roma Ciampino. Cu o seară înainte am primit mail că trebuie să fim la aeroport cu trei ore înainte, ne-am conformat. Eram în aeroport, la ora 04.49, când am primit mesaj că se anulează cursa şi imediat s-a afişat pe panou. Toată lumea era revoltată. Nu am primit atunci nici o explicaţie. Pe pista aerogării erau două aeronave Wizz Air, o domnişoară de acolo ne-a spus, mai subtil, că se revoltă din cauză că nu le convin salariile şi fac un boicot, acum nu ştiu ce a fost, că nu ne-a zis nimeni, nimic. Urmează să fac o plângere la ANPC, dar nu ştiu ce rezolv, am încercat să iau legătura cu Wizz Air, nu au răspuns. Am mailuri primite de la reprezentanţii hotelurilor, ne-au spus cu părere de rău că banii nu mai pot fi returnaţi, trebuia să anunţăm cu cel puţin 24 de ore înainte că nu ajungem, dar de unde? Dacă noi am fost anunţaţi în aeroport că se anulează cursa (…) Deci în aeroport am fost puşiîn faţa faptului împlinit. Să le fie ruşine”, ne-a mai spus Dorin Fumu.

Comentarii