Pasarela Dacia-Pacurari bate pasul pe loc din cauza unei palme de pamint ce apartine CFR

luni, 01 februarie 2010, 23:01
1 MIN
 Pasarela Dacia-Pacurari bate pasul pe loc din cauza unei palme de pamint ce apartine CFR

Pasarela Octav Bancila este in continuare blocata de 150 metri patrati. Terenul apartine de CFR, iar municipalitatea trebuie sa il cumpere sau sa il concesioneze pentru a putea depune documentatia spre finantare europeana. "Asteptam sa vedem ce decizie se va lua la CFR in privinta acelui teren. In functie de propunerea lor vom vedea ce este de facut", a declarat Cosmin Coman, seful Directiei de Programe si Servicii pentru Comunitate.

Proiectul pasarelei s-a blocat dupa ce municipalitatea a aflat ca trebuie sa achizitioneze sau sa concesioneze o suprafata de teren care apartine de CFR. Investitia totala este estimata la 20 milioane de euro si presupune atit construirea pasarelei peste calea ferata, cit si modernizarea totala a noua artere.

Documentatia ar trebui depusa pe axa I din Programul Operational Regional, unde Iasul este pol de crestere. Tot pe aceasta axa ar urma sa fie amenajata la Iasi una dintre cele mai moderne Autogari din tara. Deocamdata insa municipalitatea are doar un studiu de fezabilitate.

Documentatia a fost realizata de firma belgiana EC-ITS BVBA, dar a fost trimisa deja la modificat. "Studiul a fost predat, apoi a fost intors pentru o serie de completari. Acum s-a predat din nou, dar nu am reusit sa verificam daca s-au respectat solicitarile noastre", a completat Coman.

Autogara ar urma sa fie construita in zona Tudor Vladimirescu, pe actualul amplasament al garajului RATP. De altfel, intreaga zona ar urma sa fie modernizata cu fonduri europene. Inclusiv tramvaiele vor avea statii in curtea viitoarei autogari.

Comentarii