Afaceri cu rădăcini în zona Moldovei care au luat „potul” la „Imperiul Leilor”

marți, 19 aprilie 2022, 01:50
5 MIN
 Afaceri cu rădăcini în zona Moldovei care au luat „potul” la „Imperiul Leilor”

Berea Nemţeana şi parfurmurile Matca Naturals au reuşit să obţină finanţare pentru extinderea afacerii în cadrul cunoscutului program TV. (In imagine sunt Georgiana Ştefănoaei şi Sebastian Ţiplea de la Matca Naturals)

 

Două din cele trei afaceri care şi-au găsit finanţare săptămâna trecută la Imperiul Leilor sunt din zona Moldovei. Leii, juraţi şi posibili investitori în afacerile care li se prezintă săptămânal, sunt Dan Şucu (Mobexpert), dr. Wargha Enayati (Regina Maria şi Enayati Medical City), Cristina Bâtlan (Musette), Sebastian Dobrincu (Storyheap) şi Dragoş Petrescu (City Grill Restaurants). Programul de televiziune pune faţă în faţă oameni de afaceri de succes cu antreprenori care încearcă să îi convingă pe “lei” că businessul lor merită dezvoltat şi promovat.

O nouă linie de îmbuteliere

Leul din Iaşi care i-a convins pe leii din juriu să investească 200.000 de euro într-o bere artizanală este Leonard Mihoc, unul din cei trei asociaţi care produc berea Nemţeana. “Este o afacere de familie deschisă în urmă cu aproape nouă ani, în care eu, tata şi sora mea suntem asociaţi. Dar eu mă cam ocup în proporţie de 80% de ce înseamnă Nemţeana. Am mers la Imperiul Leilor pentru că speram, în primul rând, să câştig un partener activ de afaceri, care să aducă un plus de cunoştinţe, de know-how”, a declarat Leo Mihoc pentru Ziarul de Iaşi. Planurile sale l-au impresionat pe Dan Şucu, care a acceptat să-i devină partener, în schimbul a 30% din acţiunile companiei. “O parte din banii obţinuţi vor fi folosiţi pentru a construi strategia de marketing. Şi cu o altă parte deja am demarat procedurile pentru achiziţionarea unei noi linii de îmbuteliere”, mai spune Leonard. Dan Şucu, leul care s-a asociat cu Leo, a construit un adevărat imperiu al mobilei, grupul Mobexpert, care înglobează astăzi 8 fabrici, 26 de hypermarketuri şi magazine de mobilă, atât în ţară, cât şi în străinătate, şi peste 2.300 de angajaţi.

„Am mers pe ideea că parfumul nu are sex”

Georgiana Ştefănoaei şi Sebastian Ţiplea au pus bazele unei afaceri parfumate la Iaşi, în urmă cu câţiva ani: Matca Naturals. Ideea a plecat de la Georgiana, care lucra remote pentru o firmă din Finlanda. Câştiga bine, dar pasiunea pentru parfumerie a fost mai puternică: “Eu sunt pregătită pe zona de social media, vânzări, marketing. Parfumurile erau pasiunea mea. Aşa că am început să studiez foarte mult. La început a fost frustrant, am început cu materiale ieftine şi accesibile şi rezultatul nu era cel aşteptat. Am studiat şi mai mult. Din fericire, în ultima vreme informaţia s-a democratizat şi, dacă eşti pasionat, poţi să înveţi aproape orice, găseşti informaţiile de care ai nevoie. După vreo trei ani de sudiu a apărut ideea de business, iar până la materializare au mai trecut vreo doi ani. Sebi e foarte bun pe partea de branding, pe marketing”, povesteşte Georgiana. Împreună, cei doi au creat parfumeria Matca Atelier. Acum au în portofoliu şapte parfumuri lichide şi trei parfumuri solide şi se pregătesc de lansarea unui nou parfum. Toate sunt din ingrediente naturale. “Noi suntem genul de oameni care citesc etichetele, vor să ştie ce conţin produsele pe care le cumpără, suntem interesaţi cum afectează organismul anumite ingrediente, dacă au fost sau nu testate pe animale. Şi, tocmai de aceea, am făcut nişte parfumuri după felul nostru de a fi, doar din ingrediente naturale. Iar parfumurile noastre sunt unisex, am mers pe ideea că parfumul nu are sex. De exemplu, primul parfum, Oakmoss Tabac, pe care l-am creat în perioada când începeam să mă las de fumat, îl vedeam ca fiind mai potrivit pentru bărbaţi. Dar am constatat că, de fapt, a fost apreciat şi dorit de foarte multe femei”, a explicat Georgiana.

Ieşenii s-au mutat la Sibiu

În pandemie, ieşenii s-a mutat la Sibiu. “Am stat în Hunedoara la pensiunea unui prieten, apoi am venit la Sibiu. Iaşul e prea izolat pentru afaceri. Sibiul e în centrul ţării şi e conectat cu Bucureştiul, Clujul, Braşovul. Şi aici erau şi prietenii noştri”, a explicat Sebastian. Cu finanţarea obţinută de la “lei”, dar mai ales cu suportul pe care cei trei oameni de afaceri il pot oferi Georgianei şi lui Sebi, Matca Naturals speră să îşi mărească echipa şi portofoliul de produse şi să ajungă şi pe piaţa externă.  Pe juraţii de la Imperiul Leilor, Georgiana i-a cucerit cu parfumurile personalizate. Cei doi antreprenori au făcut o demonstraţie în platou şi i-au invitat pe investitori să-şi creeze, pe loc, propriul parfum, pe baza aromelor disponibile. În final, toţi leii au vrut să lucreze cu ei, însă Georgiana şi Sebastian au ales să se asocieze cu Dragoş Petrescu, Sebastian Dobrincu şi Cristina Bâtlan, cărora le-au cedat 30% din business şi de la care vor primi finanţarea de 60.000 de euro pe care au solicitat-o pentru dezvoltatea afacerii.

Cine sunt juraţii de la Imperiul Leilor

Cristina Bâtlan este fondatoarea companiei Musette, cel mai important brand românesc de încălţăminte, iar în prezent conduce două fabrici, zeci de magazine în ţară şi străinătate şi o echipă de peste 500 de persoane. Sebastian Dobrincu este fondatorul Storyheap, o platformă care a devenit lider pe piaţa de digital marketing şi care are în portofoliu clienţi precum Selena Gomez, Tumblr, Hulu, Universal Music sau Shake Shack. A intrat în lumea software-ului în 2009, la doar 11 ani. Dragoş Mihai Petrescu este un antreprenor român, fondator al lanţului City Grill Restaurants, vicepreşedinte al Romanian Business Leaders şi secretar general al Organizaţiei Patronale a Hotelurilor şi Restaurantelor. Cel de-al cincilea jurat din program este Wargha Enayati, fondatorul Reţelei Private Regina Maria şi al Enayati Medical City, primul oraş medical din România. Pe lângă afacerile ieşenilor, “lei” au mai oferit o finanţare de 250.000 euro unei antreprenoare din Bucureşti, care realizează produse de brutărie, patiserie şi cofetărie fără gluten, destinate celor care suferă de boala celiacă. 

Comentarii