Câte drumuri s-au refăcut în judeţ din cele propuse în 2014

sâmbătă, 26 octombrie 2019, 01:50
2 MIN

Directorul de la Drumuri Judeţene a trecut în revistă stadiul „campaniei“ accelerate în ultimii ani. Elanul s-a domolit însă după scumpirea materialelor în 2019, pe fondul lipsei forţei de muncă.

 

Master Planul drumurilor judeţene de refăcut şi/sau modernizat, aprobat pentru 2014-2020, cuprinde 26 de obiective specifice, 3 subaxe, 3 axe principale şi un proiect complementar. Patru dintre acestea sunt finalizate, nouă sunt în lucru (totalizând 120 km), dar altele au intrat deja de mai multe ori în procedura de licitaţie, fără să fie atribuite. Este prezentarea succintă a directorului Direcţiei Judeţene de Administrare a Drumurilor şi Podurilor făcută vineri, la reuniunea lunară a Comisiei de Dialog Social. „Toate evaluările de preţ pentru aceste proiecte sunt la nivelul anului 2014. Dar, în domeniul infrastructurii, faţă de acel an, avem creşteri cuprinse între 30 şi 70 la sută“, a amintit Ciprian Ciucan motivul pentru care multe licitaţii s-au închis din cauza lipsei ofertelor. „Am fost nevoiţi să suplimentăm aceste sume, am refăcut proiectele tehnice prevăzute în Master Plan, însă, din păcate, unele nu au mai încăput în finanţarea pentru acest an“, a explicat directorul DJADP.

Participanţii la şedinţă au întrebat despre stadiul refacerii DJ 249, drumul spre Ţuţora „pe care îşi rup maşinile cei de la Salubris, dar şi Veolia“, administratorul CET II Holboca. Pe platforma electronică de achiziţii publice, tocmai a fost afişat anunţul de achiziţie a serviciilor de proiectare (inclusiv studiu de fezabilitate, detalii de execuţie, documentaţie tehnică etc.). Aşa cum am mai relatat, segmentul de drum lung de 9 km va fi modernizat în cadrul unui proiect transfrontalier, finanţat cu bani europeni. Contractul de execuţie va fi, la rândul lui, scos la licitaţie anul viitor.

Drumul neterminat dintre Ţibana şi Ţibăneşti (248A) a fost un alt subiect. Segmentul de 2 km rămas neterminat din 2016 a fost subiectul unei expertize urmate de denunţarea contractului de către DJADP. Firma care ar fi trebuit să îl facă atunci, dar care nu l-a mai asfaltat, a deschis astă-vară acţiune în instanţă, şi totul s-a blocat. La finalul şedinţei, George Albulescu, fostul inspector-şef al Inspectoratului Teritorial de Muncă, le-a dat ideea unei noi legi celor doi deputaţi veniţi ieri la Comisie, Camelia Gavrilă şi Petru Movilă: modificarea legii achiziţiilor publice, în aşa fel încât valoarea estimată a proiectelor de infrastructură să se indexeze automat (cu inflaţia, cursul valutar, salariul minim etc.). 

 

 

Comentarii