Cea mai aglomerată şosea din judeţ va rămâne aşa şi în 2024

joi, 28 decembrie 2023, 02:50
3 MIN
 Cea mai aglomerată şosea din judeţ va rămâne aşa şi în 2024

Singura schimbare pe DN 28 este amenajarea unui sens giratoriu în Tg. Frumos. Urmează semaforizarea în Podu Iloaiei. Centura acestui orăşel şi pasajele de la Leţcani şi de la intersecţia cu Centura Iaşi Sud sunt încă doar pe hârtie.

 

Pasajul care urmează să fie construit peste sensul giratoriu improvizat la intersecţia Centurii Iaşi Sud (DN 28D) cu şoseaua Iaşi-Leţcani (DN 28) va avea o lungime de aproximativ 350 de metri. Studiul de fezabilitate este în lucru şi urmează să stabilească soluţiile de trafic, însă directorul Regionalei de drumuri naţionale Iaşi ne-a spus că vor exista şi două pasaje pietonale subterane pentru traversarea întregii platforme a drumului. La capetele pasarelei, în zona accesului la Dedeman, respectiv Metro, vor fi amenajate de asemenea sensuri giratorii, am aflat de la Ovidiu Laicu.

Cititi si: De ce nu se lărgeşte drumul la ieşirea din Iaşi spre Leţcani? Pentru că oficialii visează la un pasaj

SF-ul pentru acest pod este deja în lucru şi trebuie finalizat până în aprilie. Proiectul este gestionat de la Bucureşti, însă directorul Laicu ne-a spus că anul viitor va fi lansată şi licitaţia pentru contractul de proiectare şi execuţie. Construirea pasajului se va face cu banii Programului Naţional de Redresare şi Rezilienţă şi, prin urmare, trebuie să fie gata înainte de sfârşitul anului 2026.

Cititi si: Prima etapă de proiect pentru pasajul de la Leţcani va fi gata în mai 2024

La 7 km distanţă, tot pe DN 28, la ieşirea din Leţcani spre Podu Iloaiei, un alt pasaj – şi acesta finanţat prin PNRR – va fi construit peste calea ferată Iaşi-Dorohoi. La sfârşitul lunii august, CNAIR anunţa desemnarea câştigătorului licitaţiei (tot pentru prima etapă de proiectare, studiul de fezabilitate), dar pe platforma electronică de achiziţii publice procedura e şi acum în deliberare. Trei oferte sunt în competiţie pentru acest contract, care va avea o durată de 6 luni.

Cititi si: În lipsă de altceva, bătălia politică de la Iaşi se duce mai nou şi pe drumurile care încă nu sunt

Mai departe pe DN 28, la Podu Iloaiei, toate semafoarele care urmează să fie montate pe strada care străbate oraşul sunt deja pregătite. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri mai aşteaptă acceptul celor de la ApaVital, pentru amplasarea unui stâlp aproape de reţeaua de apă, şi al Poliţiei Rutiere. Dacă vremea va fi bună în continuare pentru lucrări, adică să nu fie solul îngheţat, în decurs de o lună sistemul va fi pus în funcţiune, ne-a spus Ovidiu Laicu, directorul DRDP. Testele făcute astă-vară pentru determinarea timpilor de semaforizare au arătat că ambuteiajul se mută în acest fel spre calea ferată care traversează şoseaua spre Erbiceni-Belceşti. Rămâne în plan şi proiectul construirii pasajului subteran pietonal, a adăugat Ovidiu Laicu, dar încă nu a fost făcut niciun pas concret.

Cât priveşte varianta ocolitoare pentru care a fost realizat deja studiul de fezabilitate, Ziarul de Iaşi a relatat deja că cei de la CNAIR au cerut ca unul dintre capete – cel dintre Podu Iloaiei şi Budăi – să fie repoziţionat pe Europeană în aşa fel încât să coincidă cu breteaua care va lega autostrada A8 de DN 28. Traseul centurii de la Podu este pe la sud de oraş, iar autostrada va trece pe la nord.

Cititi si: Centura de ocolire de la Podu Iloaiei: s-a semnat primul contract. Când vom scăpa de calvarul rutier de acolo?

La Tg. Frumos, sensul giratoriu amenajat la intersecţia DN 28 cu drumul spre Botoşani (DN 28B) este finalizat. Directorul Regionalei de drumuri naţionale ne-a spus că recepţia lucrărilor urmează să se facă pentru tot proiectul. Modernizarea şoselei Tg. Frumos-Hârlău-Botoşani (76,7 km) a început în vara anului 2021, fiind finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare cu peste 50 de milioane de euro. Costul întregului proiect se apropie de 400 de milioane de lei. 

Comentarii