Cum și-a bătut joc de dezvoltarea Zonei Metropolitane administrația falimentară a PSD din fruntea județului, condusă de baronul Maricel Popa (P)
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 23.04.2021

Comunicat de Presă

Cum și-a bătut joc de dezvoltarea Zonei Metropolitane administrația falimentară a PSD din fruntea județului, condusă de baronul Maricel Popa (P)

GALERIE
PHOTO-2020-08-20-13-53-07
  • PHOTO-2020-08-20-13-53-07
- +

Iașul se află într-o continuă expansiune, constituind principalul pol de dezvoltare al întregii regiuni de Nord-Est. Cu toții am resimțit această explozie fulgerătoare la nivel demografic și economic din ultimii ani de zile în orașul nostru. Evident, un oraș cu asemenea perspective de viitor nu putea să nu aducă în discuție un subiect esențial pentru orice comunitate care dorește să beneficieze de o dezvoltare coerentă și armonioasă: Zona Metropolitană. 

Un proiect ambițios, dar care a fost sfâșiat de orgoliile președintelui PSD Iași, baronul Maricel Popa. Întreaga colaborare promisă ieșenilor între Primărie și Consiliul Județean a fost dinamitată de obediența președintelui Maricel Popa față de condamnatul Liviu Dragnea, trădând sistematic proiectele Iașului în schimbul protecției politice de la București. Conflictul cu Primăria Municipiului Iași generat de frustrarea baronului roșu din fruntea CJ Iași a condus la lipsa unei strategii integrate pentru Zona Metropolitană și la abandonarea a aproximativ 150.000 de cetățeni care locuiesc în acest areal. 

Niciun ban pentru aducțiune cu apă și canalizare pentru zona metropolitană

Raportându-ne la trendul general ce indică o creștere considerabilă a comunelor limitrofe (Miroslava atinge deja cifra de 35.000 de locuitori!), Consiliul Județean era obligat prin prisma promisiunilor electorale să asigure până în 2020 extinderea rețelei de utilități și a infrastructurii aferente (ca să nu mai vorbim de restul județului unde situația este în multe locuri dramatică!). În patru ani de zile, administrația falimentară a PSD din fruntea județului nu a fost capabilă să atragă niciun euro din fondurile europene destinate programului de aducțiune de apă și canalizare. A fost nevoie de eforturi financiare private pentru a suplini incompetența și delăsarea celor care ar fi trebuit să reprezinte un suport constant pentru consolidarea spațiului metropolitan. 

Șoseaua de centură, îngropată de nepăsare și incompetență

Un alt proiect vital îndesat prin sertarele Casei Pătrate, șoseaua de centură, a fost îngropat de administrația PSD fără drept de apel. Dacă la Sibiu, Arad, Cluj sau Brașov șoselele de centură sunt funcționale la standarde europene, Iașul a rămas doar cu văicărelile șefului CJ, care acum un an de zile nu făcea altceva decât să se victimizeze și să își creeze dușmani falși în persoana celorlalți aleși locali. Ieșenii nu au văzut niciun metru de asfalt suplimentar pe oricare din obiectivele șoselei de centură sau pe un alt proiect care să lege comunele din zona metropolitană, aceasta rămânând așa cum era și în 2016. 

Consiliul Județean a atras zero investiții private în comunele învecinate Iașului

Maricel Popa a reușit, de asemenea, “performanța” de a atrage zero investiții private în comunele învecinate Iașului. În ciuda faptului că instituția Consiliului Județean are pârghii pentru a face parteneriate cu UAT-uri și a administra astfel suprafețe considerabile, dotate cu utilități în apropierea drumurilor europene, a căii ferate sau a aeroportului, aceste proiecte posibile au fost lăsate la voia întâmplării, fără a exista nicio strategie creionată în jurul acestui pilon esențial pentru prosperitatea Zonei Metropolitane. Totul a fost lăsat în grija primarilor de comune, care au trebuit să facă singuri față provocărilor și cerințelor agenților economici care și-au dorit să investească în comunitățile din jurul Iașului și să creeze noi oportunități de angajare pentru cetățeni. 

Singurul mare județ din țară fără un parc industrial administrat de Consiliul Județean

Chestiunea parcurilor industriale a fost tratată similar: nimic din partea social-democraților. Iașul este astăzi singurul mare județ din România, unde instituția Consiliului Județean nu are operaționalizat niciun parc industrial care să atragă investitori, să creeze locuri de muncă, să genereze venituri pentru comunități și să crească astfel calitatea vieții în zona metropolitană. Scandaluri, răfuieli, promisiuni deșarte și o permanentă șicanare a primarilor liberali sau a investitorilor privați care și-ar fi dorit să intre cu CJ într-o formă de asociere pentru a crea astfel de entități cu mare potențial industrial și economic. Primarii liberali Dan Niță (Miroslava) și Stelian Turcu (Lețcani) au fost singurii care au reușit pe cont propriu realizarea unor obiective de acest tip, fără niciun sprijin din partea Consiliului Județean.

Transportul public nu a constituit o prioritate pentru PSD

Vitregită cu toate aceste aspecte, situația Zonei Metropolitane nu s-a îmbunătățit nici la capitolul transport public. Fără autogară, fără investiții în condițiile de călătorie, fără niciun fel de viziune la nivelul transportului metropolitan, cetățenii din comunele apropiate Iașului au rămas în continuare la mâna transportatorilor privați, a căror monopol asupra pieței de transport a generat numeroase situații cel puțin stânjenitoare pentru călători. Este de-a dreptul impropriu spus că există o formă de transport public în zona metropolitană! Cu excepția Miroslavei și a comunei Ciurea, unde, prin grija Primăriei Municipiului Iași, situația este cu adevărat rezolvată, în restul comunelor din zona metropolitană, „grație” CJ, transportul public arată ca într-o gubernie din Rusia orientală. Microbuzele sunt într-o stare jalnică, nu există nicio regularitate a frecvenței acestora, costul biletelor este un adevărat jaf, iar stațiile de transport sunt doar locuri pe marginea drumului aflate sub cerul liber. Ieșenii sunt tratați ca și cum ar fi pedepsiți de PSD și Maricel Popa! 

Astfel, groparul județului, Maricel Popa, este conștient că voturile populației instruite din apropierea orașului Iași, sătui de demagogia PSD, se vor îndrepta către o alternativă serioasă, liberală. Aceasta are cel mai complex program de guvernare pentru următorii 4 ani, cu o viziune integrată asupra susținerii dezvoltării și ascensiunii Zonei Metropolitane pe toate palierele.


Departamentul de Comunicare al PNL Iași

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Florin NICULA

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Aceleaşi idei au fost rostogolite de la un buget la altul de Mihai Chirica, doar că acum nu a mai fost consensul de altădată.

Filmuletul zilei

opinii

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

Alexandru CĂLINESCU

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

Scrisă alert, fructificând o documentaţie impresionantă (studiul a avut o primă ediţie apărută în 2016 la editura americană Common Ground), exploatând inteligent o ipoteză de lucru ce se dovedeşte fertilă, cartea Marianei Neţ ne oferă o lectură pasionantă. Este, fără dublii, unul dintre evenimentele editoriale ale acestui an.

Vuia (III)

Neculai SEGHEDIN

Vuia (III)

Biograful oficial al lui Traian Vuia a fost inginerul George Lipovan (1905-1972). Acesta a studiat la Şcoala Politehnică din Timişoara, Universitatea din Paris, şcoala de jurnalişti din Paris şi la şcoala militară aeronautică din Bucureşti. În 1925, Lipovan pleacă la Paris, unde îl întâlneşte pe Vuia, de care îl va lega o puternică relaţie de prietenie, dovadă fiind îndelungata corespondenţă dintre cei doi. Lui Lipovan îi datorăm seria de cărţi dedicate lui Vuia, bazate pe mărturiile inventatorului şi pe propriile sale cercetări documentare.

Competiţia mare

Nicolae CREŢU

Competiţia mare

Viaţa însăşi este, desigur, şi competiţie: dar înţelegând prin asta, din perspectiva valorilor omului (care îl disting de animalitate), nu malthusiana sfâşiere de homo hominilupus, ci un spirit al emulaţiei meritocrate definit prin fair play. Metaforism sportiv, da: fără „dopaj”, nici blaturi sau „arbitri” părtinitori, corupţi, fără trucaje şi măsluiri. 

pulspulspuls

Oare va ajunge scaunul de la ales la 100 de mii de coco au ba?

Oare va ajunge scaunul de la ales la 100 de mii de coco au ba?

O boare de semne de îngrijorare cică ar fi trecut zilele asteape deasupra viilor politice româneşti şi ieşene, stimaţi telespectatori, după ce pe piaţă ar fi apărut datele singurului sondaj politic credibil de la alegeri încoace. Iar acolo curioşii au putut vedea, cu oarecare surprindere, evident, că AUR a trecut sesizabil peste USR. 

Caricatura zilei

A avea sau a nu avea amendamente

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.