S-a semnat proiectul de 47 de milioane de lei

Din toamnă vor fi deschise, practic, două noi şantiere: în Nicolina şi în Tătăraşi

sâmbătă, 10 august 2013, 01:50
3 MIN
 Din toamnă vor fi deschise, practic, două noi şantiere: în Nicolina şi în Tătăraşi

Lucrarea va fi executată de asocierea Mira Vila din Bucureşti, Conest şi Grădinariu Import Export.

Toamna va debuta la Iaşi cu un nou şantier deschis în zona piaţa Nicolina-Metalurgie. Aproape 10 kilometri de şine de tramvai vor fi modernizate printr-un nou proiect cu finanţare europeană încheiat ieri de Primărie. Primarul Gheorghe Nichita a semnat contractul de lucrări cu cele trei firme care au câştigat licitaţia organizată de municipalitate.

Societăţile Mira Vila din Bucureşti, Conest şi Grădinariu Import Export Bucureşti se vor ocupa până pe 28 iunie 2015 de execuţia lucrărilor în schimbul cărora încasează suma de 47,4 milioane de lei, fără TVA. Şinele vor fi schimbate din dreptul fostului Bazar, pe Bulevardul Primăverii, Calea Chişinăului, Baza 3, Metalurgie, pod Metalurgie şi Tătăraşi până în staţia Doi Băieţi. Proiectul se anunţă a fi cel mai solid implementat de municipalitiate pe fonduri europene. Constructorii au oferit o garanţie tehnică a lucrărilor de zece ani, dublă faţă de celelalte investiţii europene din Iaşi. „Este un contract cu garanţii foarte importante. Garanţia de bună execuţia durează 36 de luni, iar garanţia tehnică a lucrăilor este de 10 ani. Dacă se observă anumite vicii în structura de rezistenţă, constructorul face reparaţii şi suportă costurile. Un contract care este în favoarea Iaşului cu soluţii tehnice moderne, europene, în mare marte o soluţie germană. O soluţie care va garanta existenaţa acestei linii de tramvai cel puţin 50 de ani“, a spus primarul Gheorghe Nichita. De asemenea, soluţiile tehnice aplicate de constructori vor fi unice în zona Moldovei şi constau în montarea şinelor pe o fundaţie de aproape un metru adâncime. „Soluţia a fost implementată acum zece ani de către Mari Vila pe un tronson de 800 de metri din Calea Ferentari din Bucureşti. Soluţia este mult mai scumpă decât piatră spartă cu dale, aproximativ cu 50-60% mai scumpă“, a spus Marin Mândrilă, patronul firmei Mari Vila.

Lucrările încep din toamnă

Lucrările ar trebui să înceapă până la sfârşitul lunii septembrie. Constructorii vor lucra concomitent pe cele două capete ale căii de rulare, din dreptul fostului Bazar şi de la staţia Doi Băieţi. Tramvaiele vor fi scoase în zonele afectate de lucrări şi înlocuite cu autobuze, restricţiile urmând să fie introduse treptat, pe măsură ce evoluează şantierul. „Pe tronsoane va fi afectată circulaţia tramvaielor. Vom afecta cât mai puţin zona Nicolina pentru că acolo putem devia pe zona Podu Roş. Pe Metalurgie la fel nu vor fi mari probleme, ci mai mult pe zona industrială. Vom analiza funcţie de evoluţia circulaţiei şi cum coincide cu celelalte lucrări“, a declarat primarul Gheorghe Nichita. Edilii susţin că lipsa tramvaielor din zona Nicolina-Baza 3 va fi compensată de reintroducerea acestora în Copou. Circulaţia tramvaielor urmează să fie reluată pe zona Copou începând cu luna septembrie.

Comentarii