O pisică şi un câine formează adulţii de mâine

vineri, 17 martie 2017, 08:00
3 MIN

* Am descris marţi, sub titlul "Un câine şi-o pisică fac tensiunea mică", rolul peturilor în viaţa suferinzilor de diverse afecţiuni (peturi animale de companie, nu recipiente durdulii, pline cu bere). Situaţia din învăţământul românesc seamănă bine (sau, mai degrabă, rău) cu cea din sistemul sanitar, dar am aflat tot de pe net că în clasele cu animale elevii sunt mai atenţi şi au rezultate mai bune (găsiţi pe multe site-uri, gen http://www.petsintheclassroom.org/). Se pare că au citit şi alţii, din sistem, fiindcă primele experimente au fost efectuate şi pe la noi:

* În Şcoala Generală "Lăcustă Vodă" au fost aduşi câini cumpăraţi din fondul clasei; deoarece fondurile claselor au fost cam puţine, şi câinii au fost cam maidanezi. Elevii sunt acum mult mai fericiţi, fiindcă nu pot intra în şcoală, închisă până când hingherii vor scoate turbaţii din sălile de clasă, din cancelarie şi din laboratorul de biologie, unde rod de zor bufniţele şi veveriţele împăiate, după ce au dat gata scheletul uman, deşi e din plastic!

* Alţi diriginţi dintr-o şcoală nu s-au pus de acord împreună, în prealabil, despre felul animalelor de companie pe care le vor aduce în clasele lor; aşa s-a întâmplat că la a VI-a B s-au adus hamsteri, elevii dintr-a VII-a C au primit pisici (motani puchinoşi, de la tomberoane), iar cei dintr-a VII-a A au beneficiat de serviciile unor dulăi. Indiferent de clasă, toţi elevii sunt acum extrem de atenţi la lupte (le privesc de afară, pe geam) şi chiar pun pariuri pe câte un şut în fund.

* Directorul Şcolii Generale "Ion Vodă cel Complet" are un cumnat primar în comuna învecinată, care a primit fonduri europene să rezolve problema comunitarilor. Aşa se face că primarul a rezolvat problema comunitarilor, în timp ce cumnatul său director a rezolvat problema animalelor de companie din clase. Şcolarii sunt acum extrem de atenţi în fiecare oră, să nu alunece de pe crengile copacilor din curtea şcolii, pe care stau privind cum, sub ei, animalele înfometate consumă cornuri cu lapte, ghiozdane din piele şi pantofi.

* Şi elevii Grupului Şcolar de Construcţii "Meşterul Fasole" sunt foarte fericiţi de când s-au adus animale în instituţia de învăţământ, fiindcă aceasta a fost închisă prin ordin de la Inspectorat, până după dezinsecţie. Directorul Grupului Şcolar de Construcţii rival "Meşterul Strică" a cerut cu insistenţă aceluiaşi Inspectorat să li se aloce măcar zece motani, nu pentru atenţia elevilor, ci fiindcă au deja şoareci!

 

Comentarii