La sosirea la Tianjin, la sud de Beijing, ”ne aşteptăm la controale îndelungate, luarea temperaturii, teste de coronavirus, anticorpi şi trebuie apoi să stăm 14 zile în carantină”, a declarat înainte de plecare Bernd Poth.
Acest bărbat care se ocupă de controlul calităţii la Audi, o filială a Volkswagen, era una dintre puţinele persoane prezente în sala de plecări a terminalului 1.
La fel ca celelalte persoane de la bodul acestui zbor charter, gestionat de compania germană Lufthansa, Bernd Poth a revenit în februarie din China, înainte ca aceasta să-şi închidă frontierele.
”Nu suntem îngrijoraţi de siguranţă, însă suntem un pic îngrijoraţi cuprivire lacarantină. Nu ştim ce ne aşteaptăacolo”, a declarat Alexander Ophoven, care lucrează în producţia de piese de schimb în industria aeronautică.
Până în ultimul moment, ”nu am ştiut dacă acest avion va pleca sau nu”, a spus el.
Zborurile internaţionale atât la sosire, cât şi plecare din China au scăut, la începutul lui aprilie, la aproximativ 1% din nivelul de dinaintea pandemiei covid-19.
Însă, începând de luni, 1 iunie, limita creşte de la 134 la 407 de zboruri pe săptămână – încă departe de cele aproximativ 9.000 de zboruri din perioada de dinaintea răspândirii noului coronavirus.
Un al doilea avion urmează să plece de la Frankfurt la Shanghai la 3 iunie.