Simularea la Matematică – Dificultate medie spre ridicată, nota 5 nu se va lua uşor. “Subiectele îi diferenţiază pe elevi între 10 şi 9, chiar 8”

miercuri, 07 februarie 2024, 14:11
4 MIN
 Simularea la Matematică – Dificultate medie spre ridicată, nota 5 nu se va lua uşor. “Subiectele îi diferenţiază pe elevi între 10 şi 9, chiar 8”

Marţi, 6 februarie, s-a desfăşurat cea de-a doua probă, la Matematică, din cadrul simulării Evaluării Naţionale. Subiectele de la simularea organizată de Ministerul Educaţiei au fost de dificultate medie spre ridicată, potrivit profesorilor ieşeni, lucru care va permite o ierarhizare corectă a elevilor.

Prima parte a examenului a inclus cinci itemi de tip grilă şi un item de alegere duală (adevărat/fals). Subiectul al II-lea a fost tip grilă şi a constat în exerciţii de geometrie. În cazul celui de-al III-lea subiect, elevii au avut de scris rezolvarea completă pe foaia de examen.

Subiecte care îi diferenţiază pe elevi

Am contactat câţiva profesori de matematică din Iaşi pentru a afla gradul de dificultate şi problemele pe care le-ar fi putut întâmpina elevii în cadrul simulării. Aceştia au apreciat creşterea progresivă a dificultăţii subiectelor, care permit astfel o diferenţiere a elevilor.

„Este normal să avem o diferenţiere, de la simplu la complex. Subiectul nu iese din sfera programei, nu iese din ceea ce fac colegii la clasă. La o primă vedere, am văzut mici accente, detalii, pentru că trebuie să fie şi o gradualitate a dificultăţii, dar nu cred că exced cu nimic materia. Inclusiv la subiectul I mai există câte un detaliu pentru atenţie, dar este un lucru normal”, a precizat Raluca Mariana Cozma, directoarea Şcolii Gimnaziale „Ion Ghica” din Iaşi, profesoară de matematică şi Directorul Anului 2023 în cadrul Galei Directorul Anului 2023.

Pe de altă parte, Mihaela Popa, profesor de matematică la Colegiul „Vasile Alecsandri”, a remarcat caracterul abstract al exerciţiilor şi lipsa unei legături cu aspectele practice ale matematicii, susţinând că subiectele ar trebui să reflecte mai bine aplicabilitatea în viaţa reală. În ceea ce priveşte dificultatea subiectelor, aceasta consideră că subiectele au fost corect etapizate.

„Sunt exerciţii care îi diferenţiază pe elevi, de la 9 la 10, chiar şi de la 8 la 9. Lucrul acesta este foarte bun, pentru că trebuie să se vadă efectiv la ce etapă se găseşte fiecare. La nota 5 era simplu de ajuns, doar dacă nu a vrut vreun elev să rezolve corect sau dacă nu s-a concentrat. De la 5 în sus, etapizat, este normal să existe elevi în diferite etape la matematică”, a explicat Mihaela Popa.

CITESTE SI: Simulare Evaluare Naţională 2024. Iată subiectele la matematică

În acelaşi context, Cătălin Budeanu, profesor de matematică la Colegiul „Emil Racoviţă” din Iaşi, a apreciat nivelul de dificultate al subiectelor. Însă, acesta consideră că elevii ar fi trebuit să facă eforturi serioase pentru a obţine nota 5.

„A fost un subiect bun, care are capacitatea de a ierarhiza foarte bine elevii. Gradul de dificultate este mai ridicat decât subiectul din vară. Pentru a obţine nota 5, cred că trebuiau să facă eforturi destul de serioase, comparativ cu subiectele din vară. Inclusiv subiectele de la grilă au fost mai dificile, iar nota 5 nu se va putea obţine prea uşor. Au fost multe subpuncte care puneau la încercare creativitatea şi inteligenţa copiilor, mai ales în cazul ultimelelor două probleme de la subiectul al III-lea”, a menţionat Cătălin Budeanu.

Ce spun elevii despre subiectele la matematică

În ceea ce priveşte părerea elevilor, opiniile sunt împărţite. Unii consideră subiectele dificile pentru acest moment, în timp ce alţii sunt încrezători că vor obţine note bune, bazându-se pe pregătirea anterioară.

„Nu cred că vor fi note mari. Au fost subiecte prea grele pentru acest moment”, a afirmat o elevă de clasa a VIII-a.

„Am avut subiecte exact cum am exersat. Sunt sigură că voi lua o notă bună, pentru că eu consider că m-am descurcat”, a adăugat o altă elevă.

„La exerciţiile 4 şi 5 de la subiectul al III-lea nimic nu am scris. Am lăsat tot spaţiul alb”, a spus un elev de clasa a VIII-a care a susţinut simularea.

Luni, 5 februarie, s-a desfăşurat proba scrisă la Limba şi literatura română. Rezultatele vor fi communicate pe 23 februarie. La nivelul judeţului Iaşi, conform datelor transmise de Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi, simularea examenului de Evaluare Naţională trebuia să fie susţinută de 8.038 de elevi ai claselor a VIII-a, în 164 de unităţi de învăţământ – 56 din mediul urban şi 108 în mediul rural. Pentru 81 de elevi din 43 de unităţi de învăţământ, Comisia judeţeană a propus adaptarea procedurilor de susţinere a probelor în vederea asigurării condiţiilor de egalizare a şanselor.

Comentarii