Spaniolii au terminat forajele pe segmentul montan al autostrăzii A8

marți, 10 august 2021, 01:59
2 MIN
 Spaniolii au terminat forajele pe segmentul montan al autostrăzii A8

Documentaţia a fost predată CNAIR, care va da un verdict în trei săptămâni asupra calităţii studiilor actualizate. Urmează obţinerea mult râvnitelor acorduri de mediu.

Cu o întârziere de aproape un an faţă de termenul prevăzut iniţial, studiul de fezabilitate revizuit şi studiul geotehnic pentru segmentul montan al A8 au fost predate Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Adrian Covăsnianu (foto), secretarul de stat în Ministerul Transporturi­lor, ne-a confirmat ieri înche­ierea studiilor pentru tronsonul Tg. Mureş-Ditrău-Tg. Neamţ, cu precizarea că în următoarele 20 de zile urmează verificarea calităţii documentaţiei depuse la CNAIR.

Amintim că fostul director al CNAIR, Narcis Neaga, a semnat la Iaşi, în prezenţa ministrului Transporturilor şi a preşedintelui CJ de atunci, contractul pentru o sumă de 17,6 milioane de lei. Termenul iniţial de execuţie era de 14 luni şi, la acea vreme, nici reprezentanţii firmei câştigătoare, Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial S.A., nici altcineva nu au explicat sau contestat suma considerată prea mică şi termenul de finalizare prea scurt. Ulterior, neajunsurile s-au văzut în teren: utilajele puţine şi studiile anterioare făcute „din birou“ au determinat prelungirea contractului.

Mingea se află acum în terenul celor de la mediu, iar cei de la CNAIR şi de la Transporturi încearcă acum să obţină Acordul de mediu mai întâi pentru cele două capete propuse pentru finanţare prin PNRR (Tg. Mureş – Miercurea Nirajului şi Leghin – Moţca), cu ţintă începutul anului viitor. Ulterior, vor fi întreprinse şi demersurile pentru Miercurea Nirajului – Leghin, cu termen primăvara 2022.

Cât priveşte segmentul Ungheni-Iaşi-Moţca/Tg Neamţ, actualizarea documentaţiei este în toi şi se lucrează la varianta preliminară a următoarele studii: geotehnic, arheologic şi topografic. Forajele aici au început de săptămâna trecută.

Foraje se fac şi pe segmentul A7 Focşani-Bacău, unde lucrează aceeaşi firmă, Consitrans. Între Bacău şi Paşcani, unde de studiu de ocupă aceeaşi firmă spaniolă de pe traseul montan al A8, urmează ca Institutul Naţional de Hidrologie să se pronunţe asupra localizării unui viitor pod peste râul Moldova, care se varsă în Siret lângă Roman. A7 şi A8 se vor intersecta într-un punct stabilit deja, la sud-est de Paşcani.

Comentarii