Tren privat pe ruta Iași-Suceava. Distanța, parcursă în mai puțin de două ore
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi

miercuri, 26.01.2022

Tren privat pe ruta Iași-Suceava. Distanța, parcursă în mai puțin de două ore

GALERIE
tren privat1
  • tren privat1
- +

Un operator privat va ajunge cu trenuri de călători la Suceava după intrarea în vigoare a noului mers, din 12 decembrie, după ce în ultimii ani prin județul Suceava nu a mai circulat nici un tren al unei companii private.

Este vorba de cea mai mare companie privată de transport călători din țară, Regio Călători (fostul RegioTrans), care are bază de trenuri la Iași și care va opera pe ruta Iași-Suceava și retur. Deocamdată însă intrarea Regio Călători pe această rută este clar timidă, cu o singură pereche pe zi. 

Trenul de la Iași va pleca spre Suceava dimineață, la 8.37, fiind programat să ajungă la Suceava la 10.33, deci în mai puțin de două ore. La 11.48 trenul Regio Călători va pleca de la Suceava spre Iași, cu sosire la ora 13.40.

De remarcat că trenul are un parcurs bun (timp sub 2 ore), cu puține opriri, iar biletul este tarifat în regim Regio, doar 18 lei cursa fără reduceri, aproximativ jumătate față de cât costă un bilet la un tren InterRegio pe același traseu al CFR Călători.

Regio Călători are mai multe rute în Moldova, pe care circulă cu mult succes. Compania operează cu automotoare de capacitate medie, cu mers cadențat.   Exemple de rute operate deja de ani buni de Regio Călători sunt Iași-Dorohoi, Iași-Vaslui sau Iași-Roman. Ruta Iași-Suceava pare a fi mai degrabă un test, în prima fază, pentru compania privată.

Calea ferată Suceava-Pașcani-Iași se află în stare bună, iar trenurile circulă mult peste media de viteză din România. Trenurile care au opriri puține parcurg distanța de la Suceava la Iași în mai puțin de două ore (chiar o oră și 45 de minute), un timp indiscutabil bun, sub cel care se face pe șosea, chiar în regim de deplasare fără opriri.

CFR Călători are opt trenuri directe pe această rută, plus altele cu legătură, în Pașcani, în orice caz sub potențialul acestei linii.

Dacă în trecut operatorii privați puteau circula doar pe linii secundare, în urma schimbării legislației aceștia pot avea curse și pe rute pe care operează compania de stat – CFR Călători. Din păcate, în general sunt preferate rutele deja consacrate, cu mulți călători, astfel că s-a ajuns la o adevărată aglomerație de trenuri pe rute gen București-Constanța sau București-Brașov, în timp ce alte linii ruginesc, cel mai apropiat exemplu de noi fiind linia Fălticeni-Dolhasca.  

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Dialog pre-diplomatic între Rusia şi Occident (II)

Lucian DÎRDALA

Dialog pre-diplomatic între Rusia şi Occident (II)

Atunci când şi-au prezentat pachetul de cereri adresate Occidentului, reprezentanţii diplomatici ruşi nu aveau cum să spere că simplul zăngănit de arme în preajma graniţelor ucrainene poate inversa un amplu proces geopolitic derulat pe un interval de aproape trei decenii.

Filmuletul zilei

opinii

Asachi întemeietorul

Florin CÎNTIC

Asachi întemeietorul

Gh. Asachi este una dintre figurile fondatoare ale instituţiilor moderne în Iaşi. Printre ele, şi Arhivele Statului Moldovei care, la 190 de ani de funcţionare neîntreruptă, rămâne una dintre instituţiile fundamentale ale oraşului.

Hombre şi patimile

Radu PĂRPĂUȚĂ

Hombre şi patimile

Hombre locuia în Iaşi, în oraşul culturii cum se zice cu o vorbă tocită. Dar dacă ne referim la cartierul Bularga cel puţin nici nu poate fi vorba de „oraşul culturii”. Bulargăi îi spun, chiar locuitorii cartierului, ŢŢŢ, adică Ţaţe, Ţoape şi Ţărani. Sigur, or fi şi oameni deosebiţi printre ei. Desigur că şi alte oraşe au asemenea cartiere. Şi asemenea oameni. Spun asta deşi nu am fost la Londra, Avignon sau Târgu Bujor.

Dan Eremia Grigorescu - regizorul imaginii fotografice (II). Moneda rotundă

Alex VASILIU

Dan Eremia Grigorescu - regizorul imaginii fotografice (II). Moneda rotundă

Deși subiectul e același ca într-o povestire de Sadoveanu - o vânătoare -, alt text scris de Dan Eremia Grigorescu păstrează tușe din stilul, din atmosfera prietenului vârstnic și taciturn. Dar nu admirăm, ca să mă exprim în termeni de facere a imaginii, panoramări îndelungi, detalii generos lăsate privirii. Acum savurăm cadre scurte, ritmic, aproape nervos montate, potențând starea de neliniște, de pericol iminent, aproape fatal. Nu numai descrierea momentelor de așteptare imprimă viteza, savoarea lecturii, ci, în plus, momentul unic, de povestire incredibilă dar adevărată a dansului vânătorului cu fiara, ultimă încontrare pe viață și pe moarte, urmată de finalul imprevizibil.

pulspulspuls

A fost sau n-a fost? La cerneală ne referim: aranjament sau furie. Iată variantele!

A fost sau n-a fost? La cerneală ne referim: aranjament sau furie. Iată variantele!

Aşadar, vorba filmului lui Porumboiu jr.:A fost sau n-a fost un scenariu pus la punct chiar de Simion&compania lui de băieţi cu ochi albaştri ce privesc înspre răsărit, aşa cum pare multora să fi fost acolo în piaţă, la episodul cu cerneala peste meclă? 

Caricatura zilei

Șoșoacă și racheta

Editia PDF

Bancul zilei

Doi tipi, amândoi casatoriti, stau de vorba: – Nu stiu ce sa ma mai fac! De câte ori vin acasa, dupa ce am ba (...)

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Implementarea benzii unice pentru mijloacele de transport în comun pe toată lungimea șoselei Nicolina, o apreciați ca fiind benefică fluidizării traficului din zonă?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.

    X