Strategia judeţului pentru 2014-2020:

Viziuni utopice ale şefului judeţului pentru viitorul Iaşului

sâmbătă, 27 aprilie 2013, 01:50
2 MIN
 Viziuni utopice ale şefului judeţului pentru viitorul Iaşului

Şefii judeţului îşi doresc ca Iaşul să devină cea mai importantă platformă de schimb cu spaţiul fostei URSS din România. Aceasta ar urma să fie finalitatea viitoarei strategii de dezvoltare economică şi socială a Iaşului corespunzătoare perioadei 2014-2020. „Vechea strategie, care acoperea intervalul 2009-2014, a fost elaborată într-o perioadă în care nimeni nu se gândea la criză. În final, ea nu s-a mai suprapus pe realităţile judeţului. Avem nevoie de una nouă, mai ales că este o condiţie obligatorie, când vrei să aplici pentru proiecte europene, să ai stabilite clar priorităţile. Nu poţi merge să ceri bani pentru ce-ţi trece atunci prin cap“, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean, Cristian Adomniţei.

Viitoarea strategie de dezvoltare a Iaşului se va concentra aproape exclusiv pe infrastructură. CJ are în vedere modernizarea Aeroportului, inclusiv prin extinderea actualului terminal, realizarea unui nou drum de acces spre autogară şi construirea unei zone cargo. Aeroportul va fi conectat cu viitorul Centru intermodal de transport de la Holboca, care va putea procesa containere de marfă. Planurile CJ mai cuprind construirea unui parc industrial la Miroslava, lângă Delphi, şi a unui parc agroindustrial la Leţcani. Acesta ar avea ca principal rol preluarea produselor agricole perisabile de la producătorii ieşeni, în vederea plasării lor în reţeaua de supermarketuri. Alte două parcuri industriale ar putea fi construite pe platforma CUG. „Suntem în discuţii pentru preluarea de la ANAF a unor terenuri de la CUG, unul de 20 ha, altul de 10 ha, fără a stânjeni cu ceva activitatea pe care Fortus încă o are. Aici ar încăpea două mici parcuri industriale“, a spus Adomniţei. Reabilitarea drumurilor judeţene se va afla în continuare pe lista de priorităţi a CJ. Principalul obiectiv este reabilitarea a două axe de transport, una pe traseul Iaşi-Horleşti-Movileni-Coarnele Caprei-Belceşti-Scobinţi-Sireţel-Lespezi, care să unească comunele din nordul judeţului de drumurile naţionale, iar o a doua pe traseul Iaşi-Miroslava-Voineşti-Ţibăneşti-Tansa-Dagâţa-Roman pentru comunele din sud. „Numai pentru modernizarea drumurilor judeţene sunt necesare 150 milioane euro. Fără fonduri europene, nu avem nicio şansă să facem rost de banii ăştia. Este necesară o axă de finanţare distinctă, de 2,5-3 miliarde euro la nivel naţional. Conducerea CJ poate apela şi la ceilalţi preşedinţi de consilii judeţene, pentru a reprezenta o forţă în negocierea viitoarelor axe de finanţare ale Uniunii Europene“, a apreciat deputatul PDL Petru Movilă.

Comentarii