Ce s-a discutat la întâlnirea de ieri a şefilor Inspectoratului Şcolar cu directorii de unităţi de învăţământ din judeţ?

Zeci de şcoli din mediul rural vor fi monitorizate de ISJ din cauza notelor la Evaluare

joi, 20 septembrie 2018, 01:56
2 MIN
 Zeci de şcoli din mediul rural vor fi monitorizate de ISJ din cauza notelor la Evaluare

În ciuda rezultatelor din judeţ considerabil peste media pe ţară, oficialii educaţiei ieşene sunt nemulţumiţi de rezultatele slabe din şcolile de la ţară, în raport cu cele foarte bune din oraş.

Directorii şcolilor şi liceelor din judeţ au participat ieri la „Cons­fă­tuirea anuală“ organizată de Inspec­toratul Şcolar. Întâlnirea s-a desfăşurat la Biblioteca Centrală Universitară „Mihai Eminescu“, de la ora 11, alături de reprezentanţii ISJ partici­pând şi reprezentanţi ai autorităţilor locale, ai Inspectoratului de Poliţie, ai organizaţiilor sindicale sau ai aso­ciaţiilor de părinţi. Printre principalele probleme discutate s-au nu­mărat procentul de promovare slab la Evaluarea naţională în zonele rurale, problemele organizatorice legate de programul „Şcoală după şcoală“, dar şi modalităţile de implementare a proiectelor cu finanţare europeană. De asemenea, au fost prezentate şi modele de bune practici în şcolile din judeţ.

„Această activitate este deja una de tradiţie la nivelul judeţului nostru, deoarece bilanţul realizat este un factor de prognoză pentru ceea ce urmează să se desfăşoare în anul şcolar care ne aflăm. Trebuie să precizez că, în urma activităţilor de­rulate în anul şcolar trecut, Inspec­toratul Şcolar înregistrează reuşite evidente, iar aici mă raportez la rezultatele, la reuşitele înregistrate de elevii noştri atât la Evaluarea Naţională, cât şi la examenul de Bacalaureat“, a precizat prof.dr. Genoveva Farcaş, inspector şcolar general.

Chiar dacă, raportat la nivelul întregii ţări, rezultatele înregistrate în judeţ la testările naţionale depăşesc media pe ţară, Genoveva Farcaş a amintit că rămân aspecte asupra cărora şcoala ieşeană trebuie să lucreze. Astfel, inspectorul şcolar general aminteşte de procentul scăzut de promovare înregistrat în mediul rural la Evaluarea Naţională, unde doar aproximativ 50% dintre elevi au promovat la Matematică.

„Mai avem paşi importanţi de făcut. Sunt priorităţi pe care le avem în perspectivă, de monitorizare a acestor unităţi şcolare unde rezultatele nu sunt cele scontate şi, în consecinţă, de optimizare a disfuncţionalităţilor constatate“, a încheiat Genoveva Farcaş.

În cea de-a doua parte a întâlnirii de ieri s-a desfăşurat şi Gala proiectului „Şcoala pentru valori autentice“, ocazie cu care au fost premiate şcolile cu cele mai bune proiecte desfăşurate anul trecut, dar au fost punctate şi principalele beneficii ale acestui proiect.

Comentarii