De Business

Punem punctul pe știi

Clienţii ţepuiţi de agenţia de turism au şanse zero să-şi recupereze banii

joi, 05 februarie 2015, 02:50
3 MIN
 Clienţii ţepuiţi de agenţia de turism au şanse zero să-şi recupereze banii

Zeci de persoane s-au plâns vara trecută că au plătit sejuri scumpe firmei Corporate Voyage, dar în momentul în care au vrut să se îmbarce în avion au fost refuzaţi. In urma societăţii, care nu are nici un bun care să poată fi vândut, a rămas o gaură de 1,5 milioane lei.

Patronul agenţiei de turism care a “ţepuit” vara trecută zeci de ieşeni a lăsat în urma sa un prejudiciu de aproape 1,5 milioane de lei. Aşa rezultă din raportul de activitate întocmit în luna ianuarie 2015 de Management Reorganizare Lichidare  (MRL) SPRL, lichidatorul din dosarul Corporate Voyage. “Am concluzionat în urma analizei financiar contabile faptul că sunt întrunite condiţiile cerute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă în art. 169 alin. 1 lit. a) şi d) existând premise necesare atragerii răspunderii patrimoniale, pentru acoperirea prejudiciului creat societăţii în cuantum de 1.464.404 lei (valoarea activului pentru care administratorul statutar nu a oferit explicaţii şi cu care societatea figura la data de 31.12.2013 a domnului Cheşcu Ovidiu–Doru, care a avut calitatea de administrator statutar în perioada analizata (2011–2013)”, a indicat practicianul în insolvenţă Teodor Goian Râpaş, reprezentant MRL, în raportul înaintat Tribunalului Sindic Neamţ.

 
 
“Există prezumţia de vinovaţie”
 
 
În viitoarea şedinţă a Tribunalului Neamţ, reprezentanul MRL va cere instanţei atragerea răspunderii personale a administratorului societăţii falimentare, Doru-Ovidiu Cheşcu. Judecătorul sindic a amânat cauza luna trecută pentru finalizarea tabelului definitiv al crenţelor, respectiv pentru a oferi lichidatorului timp să formuleze cererea de atragere a răspunderii administratorului.“Faptul că administratorul statutar nu a recuperat creanţele în sumă de 131.449 lei crează prezumţia că acestea au fost recuperate şi banii folosiţi în interes personal sau al partenerilor de afaceri; deoarece nu deţinem documente analitice aferente acestor creanţe nu putem spune cu certitudine dacă s-au făcut demersuri pentru recuperarea acestora ori dacă şi cât din valoarea acestora au fost prescrise, dar există prezumţia de vinovaţie a administratorului statutar”, a arătat Râpaş. Mai mult decât atât, lichidatorul îl acuzaă pe administratorul Corporate Voyage de faptul că a ţinut o contabilitate fictivă. Pe deasupra, lichidatorul a mai ajuns la concluzia că nu sunt bunuri de valorificat, ci doar alte “goluri”. Astfel, în urma notificărilor făcute către instituţiile bancare şi publice cu privire la eventualele bunuri şi disponibilităţi aflate în proprietatea societăţii Corporate Voyage, s-au primit “in corpore” doar infirmări. Firma nu figurează ca având autoturisme ori imobile, se arată în acelaşi raport. Pe de altă parte, agenţia de turism figurează cu sold negativ la mai multe bănci: -58 lei la Bancpost, -326 lei în cazul Unicredit Ţiriac Bank, respectiv -185 lei la BRD. 
 
 
Un client greu
 
 
În vara anului trecut, zeci de ieşeni au reclamat autorităţilor că au fost ţepuiţi de agenţia cu pricina. Clienţii susţineau faptul că, deşi îşi onoraseră partea contractuală, nu au putut beneficia de ofertele turistice cumpărate de la societatea Corporate Voyage. Societatea lui Cheşcu cumpăra sejururi de la firma „Christian Tour“, pe care apoi le revindea clienţilor din Iaşi. Corporate Voyage însă nu a mai virat sumele cuvenite pe biletele comercializate, iar clienţii s-au trezit la îmbarcarea în avion că nu se puteau folosi de biletele şi voucherele eliberate de agenţia din „Felicia“. Ulterior societatea a intrat în insolvenţă, apoi direct în faliment, fiind dispusă măsura dizolvării entităţii de către judecătorul sindic din acest dosar. Printre cei 40 de păgubiţi, pe lista creditorilor, se numără chiar şi unul din “vecinii” lui Cheşcu din complex, Cristian Constantin Cojocaru, directorul hipermarketului Carrefour Felicia.
 
 

 

 

Comentarii