De Business

Punem punctul pe știi

Iesenii fac reclamatii traznite la OJPC

duminică, 02 octombrie 2005, 23:00
2 MIN
 Iesenii fac reclamatii traznite la OJPC

„Alo, OPC-ul? Vreau sa va spun ca invatatorul care preda la noi in sat nu a luat nota de trecere la titularizare. Veniti sa-l verificati sa vedeti ca asa este”. Aceasta este doar una dintre cele mai traznite reclamatii pe care inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Iasi spun ca au primit-o pe telefonul institutiei de la un cetatean din judet. Alte asemenea zeci de sesizari dau de lucru zilnic inspectorilor de profil care trebuie sa-i directioneze insa pe reclamanti catre institutiile abilitate. „Sint unii ieseni care cred ca Oficiul pentru Protectia Consumatorilor poate raspunde tuturor solicitarilor care le trec lor prin cap. Am avut de exemplu o doamna care ne-a cerut in mod insistent sa mearga unul dintre inspectori sa asiste cum i se transporta frigiderul de la firma de la care il cumparase pina acasa. Femeia respectiva avea suspiciunea ca agentul ridica aparatul electrocasnic dintr-o parte care ulterior se defecta”, a declarat Marius Bodea, directorul OJPC. Un alt iesean a cerut OJPC-ului sa restrictioneze traficul masinilor de mare tonaj pe strada pe care acesta locuieste. „I-am explicat insa respectivului ca acest lucru nu intra in atributiile OJPC-ului si sa mearga sa faca sesizare la Primarie”, a mai exemplificat Bodea. Nu intra, de asemenea, in competentele OJPC-ului nici rezolvarea reclamatiilor iesenilor la adresa vecinilor care isi construiesc imobile. Insa sesizari pe aceasta tema exista la OJPC. „O persoana a reclamat la noi faptul ca vecinul sau si-a construit o casa prea aproape de a lui si ca imobilulul acestuia ii umbreste propria locuinta”, a completat seful institutiei. Alti ieseni s-au plins la OJPC de faptul ca au fost agresati de necunoscuti, desi acest lucru intra in sfera de competenta a Politiei. „Unii suna la noi sa reclame ca au fost hartuiti, iar cind inspectorul de profil le recomanda sa faca plingere la Politie, reclamantii pornesc adevarate avalanse de injurii la adresa organelor din institutie. Cind afla ca sint inregistrati au o singura varianta de raspuns: «Ma scuzati. N-am stiut». Si inchid imediat”, a povestit Bodea. Conducerea OJPC sustine ca din cele aproximativ 1.000 de reclamatii inregistrate anul acesta, mai mult de jumatate sint neintemeiate si nu se verifica la controlul in teren. „De exemplu, daca un iesean cumpara un produs si nu il foloseste conform instructiunilor, atunci nu este vina vinzatorului pentru dauna produsa, iar noi ca si institutie nu avem cum sa-l ajutam”, a conchis Bodea. (Cristina ORHEANU)

Comentarii