De Business

Punem punctul pe știi

Maricel Popa a ramas fara Autotransport

luni, 16 august 2004, 23:00
2 MIN
 Maricel Popa a ramas fara Autotransport

Dupa ce a trecut prin miinile a doi patroni, „Autotransport” s-a intors din nou la stat. Mai exact spus, Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AVAS) este stapina doar pe numele societatii pentru ca altceva in patrimoniu firma nu mai are. Toate activele au fost fie vindute sau gajate de catre AVAB ori Finante in contul datoriilor pe care „Autotransport” le avea inainte de privatizare. Administratorul provizoriu al societatii spune ca cel mai probabil AVAS ar putea declara lichidarea voluntara a acesteia. „Aici nu mai este practic nimic al firmei. Activele, terenurile, cladirile fie au fost vindute de AVAB, fie sint sub sechestru de la Finante pentru datoriile neplatite”, a declarat Alexandru Birga, administratorul provizoriu numit de AVAS la sfirsitul lunii trecute. El a precizat ca „Autotransport” a revenit la stat dupa ce cumparatorul, adica omul de afaceri Maricel Popa nu a mai platit ratele pentru pachetul de actiuni la institutia statului ce erau scadente in februarie. Firma a fost privatizata in septembrie 2002. Pentru ea s-au batut doi dintre cei mai puternici oameni de afaceri din oras: Maricel Popa, proprietarul grupului de firme „Omega-Tehnoton”, si Ioan Prisecaru, proprietarul grupului de firme „Conex”. Cistigator a fost declarat ultimul, care s-a angajat atunci la investitii totale de 15,3 miliarde de lei in doi ani si plata a 2,1 miliarde de lei in sase rate pe parcursul a trei ani pentru pachetul de 85,14% din actiunile firmei. E drept ca la un capital social de 5 miliarde de lei Prisecaru „s-a imbogatit” si cu datorii totale de 31 de miliarde de lei dintre care 27,5 miliarde de lei la bugetul de stat si alte 217.000 de dolari la AVAS. Ulterior, „Autotransport” a fost preluata de la Prisecaru de catre omul de afaceri Maricel Popa, proprietarul grupului de firme „Omega-Tehnoton”. In primavara AVAS a scos la vinzare in contul datoriei pe care o avea „Autotransport”, hotelul „Basarabia”, birourile plus cele aproape 4 hectare de pamint ale societatii. Cumparator contra sumei de aproape 400.000 de dolari a fost „Colect Metal”, condusa de Petre Buzincu. „Autotransport” a mai ramas doar cu citeva hale pe care are sechestru Directia Judeteana de Finante. Alexandru Birga este de parere ca varianta care ar putea fi aplicata la ora actuala este lichidarea voluntara. Dar acest lucru se poate hotari numai dupa alegerea unui consiliu de administratie, lucru care se va produce la Adunerea Generala a Actionarilor din data de 30 august. Tot atunci se va cere si aprobarea unei expertize care sa stabilieasca daca au fost aduse prejudicii de catre investitor fie firmei, fie AVAS. In prezent „Autotransport” mai are 44 de salariati, iar capitalul social apartine in proportie de 85,14% AVAS si restul micilor actionari. (Ana PRODAN)

Comentarii