50 de tone de bere

luni, 20 august 2001, 23:00
2 MIN
 50 de tone de bere

Botosanenii au batut toate recordurile in materie de baut bere cu ocazia festivalului de pe pietonalul Unirii. In total, in cele patru zile cit a durat festivalul s-au vindut aproximativ 50.000 de litri de bere. Cele 12 dozatoare de pe pietonal au mers la capacitate, mai ales seara, cind trebuia sa astepti la o coada de cel putin 10 persoane pentru a putea cumpara o bere rece. Toti distribuitorii de bere prezenti la festival s-au declarat satisfacuti de nivelul vinzarilor, care a acoperit cu prisosinta cheltuielile facute de firme. Cum spuneam, in total, participantii la festival, si anume distribuitorii de Ursus, Zimbru, Fulbier si Sailer au vindut impreuna cam 1000 de butoaie de 50 de litri de bere.
Ca sa va faceti o idee despre cit de multa bere s-a baut la festival, va spunem ca cele 50 de tone de bere inseamna nu mai putin de 125.000 de pahare, adica aproape exact cit populatia municipiului Botosani. Bineinteles, copiii nu pot fi trecuti in calcul si daca ne mai gindim ca nu toti botosanenii au participat la festival, iese o medie de 7 – 8 pahare de bere de fiecare participant sau spectator. Mai elocventa este socoteala banilor cheltuiti de botosaneni pentru bere, in total berea vinduta la festival costind aproape 730 de milioane de lei. Ca sa nu mai spunem ca pe linga bere s-au mai consumat si citeva mii de mici, alte mii de pungi de popcorn sau snacks-uri. Fara a ne teme ca exageram, putem spune ca botosanenii au cheltuit un miliard de lei la festivalul de saptamina trecuta. Per total, in aceeasi perioada de timp societatile si regiile care presteaza servicii populatiei incaseaza doar jumatate din suma, cu diferenta ca la casieriile acestora nu se sta la coada, iar banii nu sint dati chiar de placere.
Avind in vedere nivelul vinzarilor, probabil viitoarele festivaluri organizate la Botosani vor avea o participare si mai mare din partea producatorilor, cei care au lipsit, cum ar fi Bermas Suceava, care are o desfacere buna la Botosani, regretind probabil acum neparticiparea. Participantii au finantat organizarea festivalului cu o suma totala de 5.000 de dolari SUA, adica aproape 150 de milioane de lei si au avut vinzari de cinci ori mai mari, adica au facut o afacere buna. Ca o ultima consideratie, mai spunem ca bere nu s-a baut doar pe Pietonalul Unirii, in perioada festivalului, mai ales seara, fiind aproape imposibil sa gasesti un loc pe vreo terasa din oras. Daca ne gindim ca nu toti botosanenii beau bere, multi beau tarie in ciuda caniculei, ne dam seama ca de fapt Botosaniul nu este doar unul dintre cei mai mari producatori de bauturi alcoolice din tara, este fruntas si la consumatori. (Catalin ALISTARI)

Comentarii