Azi se numara Capacitatile

vineri, 22 iunie 2001, 23:00
3 MIN
 Azi se numara Capacitatile

Astazi se incheie sesiunea de Capacitate, cu anuntarea rezultatelor obtinute de elevi la toate cele trei probe de examen si respectiv, media de promovare. Listele vor fi afisate la scolile unde elevii au sustinut cocursul, si nu la centrele de corectura, asa cum era de asteptat. Ora de anuntare a rezultatelor, precizata in regulamentul de examen, este cel tirziu 12,00. Un candidat este declarat promovat daca obtine cel putin nota 5,00 la fiecare proba de examen.
Doar 8 ore pentru contestarea notei
Potrivit dispozitiilor din regulamentul de concurs, elevii nemultumiti de evaluare pot contesta notele intr-un interval de maximum 8 ore de la afisarea listelor sub forma reusit/respins/neprezentat/eliminat din examen. Contestatiile se inregistreaza la secretariatele centrelor de examen si se solutioneaza in doua etape distincte. Este de remarcat ca la toate examenele din ultimii 10 ani, organizate in invatamintul preuniversitar, perioada de contestatie a fost de 48 de ore. Acest regulament, intrat in vigoare prin ordin al ministrului Educatiei, emis pe 31 august anul trecut, n-a mai fost revizuit, eventual imbunatatit, in toata aceasta perioada. De aici si disfunctionalitatile aparute in momentul aplicarii practice a ideilor noilor ministeriabili.
Corectorii ar trebui sa se "cloneze"
In prima etapa de solutionare a contestatiilor, presedintele comisiei din centrul de examen primeste cererile si le "repartizeaza profesorilor de specialitate, aceiasi care le-au corectat", se precizeaza in regulamentul cu pricina. Asta inseamna, in traducere libera, ca un profesor de romana, spre exemplu, va trebui sa se cloneze eventual ca sa poata fi, in acelasi timp, tot el, in citeva scoli din judet. In regulament se mentioneaza clar ca "profesorii corectori revad toate lucrarile in cauza, urmarind corectitudinea aplicarii baremelor de corectare si de notare si exactitatea calculelor efectuate pentru stabilirea notei, comparindu-le cu borderourile de corectare preluate de la presedintele comisiei". Dar examinatorul din sesiunea de contestatii este tot cel care a corectat teza contestata, cum spune MEC, si in plus a semnat la momentul in care nota a fost trecuta de presedinte pe teza. Cu alte cuvinte, profesorul corector, la contestatii, va trebui sa se corecteze pe el si nu sa evalueze din nou teza.
In cazul in care se constata o diferenta de cel putin 0,50 de puncte intre nota initiala si nota de la recorectare sau in cazul in care candidatii isi mentin contestatiile, chiar daca lucrarile nu prezinta diferente de 50 de sutimi, lucrarile candidatilor in cauza se inchid, se aplica stampila "Capacitate" si se inainteaza Comisiei Judetene de Contestatii, prezidata de inspectorul scolar general. Acesta raspunde de secretizarea lucrarilor contestate si de securitatea transmiterii lor la comisia judeteana.
Raportul presedintilor atrage sanctiuni?
Astazi, presedintii centrelor de corectare a tezelor de la Capacitate, in speta, Marin Natasa (Liceul nr.1), Gabriel Danielescu (Liceul nr.2), Radu Stefan (G.S.Agricol Odobesti) si Stefan Moraru (G.S.Agricol Adjud), au obligatia de a concepe un raport catre Comisia Judeteana de Examen, cu privire la abaterile de la regulament a celor 33 de comisii din centrele de examen. In raport trebuie mentionate toate aspectele negative constatate pe parcursul derularii examenului, respectiv ilegalitati, incidente, incalcari ale regulamentului de examen. Acest raport ar trebui sa duca la sanctionarea celor care se fac vinovati, conform articolului 34 din regulamentul de examen: "Cadrele didactice angajate in organizarea si desfasurarea examenului de capacitate, care comit fapte cu caracter infractional, furnizind solutiile problemelor, inlocuind lucrari, falsificind lucrari, modificind nejustificat note, facilitind actiuni sau intentii de frauda sau manifesta neglijenta in indeplinirea raspunderilor vor fi sanctionate in conformitate cu prevederile Statutului personalului didactic sau, dupa caz, ale Codului penal". (Cristina LAZARIN)

Comentarii