Proiectul pasarelei dintre cartierele Dacia si Pacurari s-a blocat in birocratia de la CFR

marți, 19 ianuarie 2010, 00:16
2 MIN
 Proiectul pasarelei dintre cartierele Dacia si Pacurari s-a blocat in birocratia de la CFR

Inca un proiect al Primariei cu finantare europeana se impotmoleste inainte de a incepe. Proiectul pasarelei Octav Bancila nu reuseste sa treaca de faza documentatiei. Culmea, ultimul aviz obtinut de municipalitate a condus la o alta intirziere, de cel putin trei luni.

In mod normal, cu avizul de la Compania Nationala de Cai Ferate, documentatia ar fi trebuit sa fie completa, iar proiectul sa fie depus spre finantare. "Am primit avizul de la CFR, dar cu obligatia de cumparare sau de concesionare a terenului pe care va fi construit unul din pilonii pasarelei. Nu este o suprafata foarte mare de teren, in jur de 200 mp. Nu aceasta ar fi problema. Nu poate costa foarte mult. Problema este ca avem nevoie de schita cadastrala, de o expertiza. Toate trebuie sa fie realizate pe cheltuiala noastra. Deja am dat comanda celor de la Serviciul GIS sa faca schita cadastrala", a declarat Cosmin Coman, seful Directiei de Programe si Servicii pentru Comunitate.

Dupa realizarea expertizei, documentatia va trebui sa fie aprobata prin Consiliul Local. Tot alesii locali vor trebui sa stabileasca si daca terenul va fi achizitionat sau concesionat. In functie de aceasta decizie urmeaza sa fie continuate demersurile la nivelul Companiei de Cai Ferate. "Eu cred ca mai bine ar fi sa mergem pe ambele variante si sa vedem care cu se rezolva prima. Daca se merge pe concesionare, atunci avem nevoie de o decizie a Consiliului de Administratie al CFR. Acest consiliu se intilneste teoretic o data pe luna. Daca se va alege solutia de cumparare, atunci avem nevoie de o decizie a Adunarii Generale a Actionarilor, care se intilneste de doua ori pe an. Vom fi intirziati minimum trei luni", a explicat Coman.

Proiectul pasarelei Octav Bancila este estimat la 20 milioane de euro. Pe linga podul de peste calea ferata, documentatia prevede si modernizarea totala a noua strazi situate de o parte si de alta a liniilor de tren.

Municipalitatea va finaliza in aceasta luna o alta documentatie pentru finantare europeana. "Axa Est – Vest" presupune modernizarea bulevardului Pacurari, amenajarea unui pasaj subteran pe sub rondul de la Fundatie, modernizarea bulevardului Independentei, a strazii Elena Doamna, pina in intersectia Bucsinescu. Documentatia trebuie predata pina la sfirsitul lunii de firma RJR International.

Aceeasi societate va preda in februarie alte doua documentatii pentru a fi depuse la finantare pe fondurile europene, reabilitarea strazilor din zona cultural istorica a municipiului, dar si reabilitarea soselei Nicolina cu tot cu pasarela si liniile de tramvai.

Toate aceste proiecte, dar si altele vor fi depuse pe axa I din Programul Operational Regional, unde Zona Metropolitana Iasi este pol de crestere si poate primi pina la 114 milioane euro fonduri nerambursabile.

Comentarii