TPS, in pragul falimentului

vineri, 30 noiembrie 2001, 00:00
2 MIN
 TPS, in pragul falimentului

Intreruperea alimentarii cu energie electrica a troleibuzelor nu mai mira pe nimeni, avind in vedere datoriile societatii acumulate de-a lungul timpului. Consiliul de administratie al TPS s-a intrunit de mai multe ori in ultimele doua luni pentru a analiza situatia economico-financiara a societatii. In urma raportului Comisiei de Cenzori, a rezultat faptul ca TPS este "in imposibilitate de plata a salariilor catre angajati, dar mai ales a datoriilor restante catre principalii furnizori, de energie electrica, combustibil, piese de schimb si servicii." De asemenea, societatea inregistreaza mari restante la plata obligatiilor fata de administratia financiara (573 milioane lei) si bugetul asigurarilor sociale (1,181 miliarde lei). Datoriile catre SC Electrica au ajuns la 768 milioane de lei, restantele fiind in de 215 milioane de lei.
Consiliul de administratie a incercat sa ia o serie de masuri menite sa redreseze situatia, recomandind, printre altele, reducerea actualei Organigrame cu un numar de 77 de salariati, inventarierea parcului auto si punerea in circulatie zilnica a unui numar de 10 autobuze si tot atitea troleibuze si 10 microbuze. De asemenea, in bugetul local pe anul viitor va fi prevazuta o suma importanta, pentru innoirea parcului auto cu cel putin 10 mijloace de transport. In sedinta de joi a consilierii locali au fost de parere ca nu mai pot face fata problemelor societatii TPS, pe care o considera in pragul falimentului. Recent, consilierul local Vasile Andronache si-a dat demisia din Consiliul de Administratie a TPS, "din motive strict personale". Totalul datoriilor acumulate de catre societatea TPS este de 20,417 miliarde de lei.
"Ne-ati lasat de izbeliste" spun sindicalistii de la TPS
Sindicalistii TPS s-au declarat nemultumiti de implicarea Primariei si Consiliului Local in ceea ce priveste soarta societatii, acuzind ca "ne-ati lasat de izbeliste si ati facut din transportul public un mijloc de dispute si interese. Toate institutiile care ar trebui sa se implice in a pune ordine si legalitate in acest transport care practic ne scoate de pe piata, nu-si fac datoria". In acest sens, Sindicatul TPS a inaintat un memoriu Ministrului Administratiei Publice, Octav Cozminca, solicitind trimiterea la Suceava a Corpului de Control al Guvernului pentru a face verificari. Totodata, TPS doreste anularea contractului cu societatile particulare de transport public de calatori de tip maxi-taxi si stabilirea unei noi licitatii unde numarul de microbuze care efectueaza serviciul de maxi-taximetrie sa fie de cel mult 60. Sindicalistii mai cer ca taxa de redeventa sa fie de 10-12 milioane de lei lunar/masina, fata de 5,5 milioane cit a fost stabilita in contractul actual, cind pe traseu sint 158 de microbuze maxi-taxi. De remarcat este faptul ca, pina la aceasta data, doar 36 de masini de maxi-taxi si-au platit redeventa la TPS. Din anul 1996, societatea TPS nu a mai beneficiat de nici un fel de investitii, motiv pentru care sindicalistii au cerut acordarea integrala a unei subventii in valoare de 3 miliarde de lei. (Adina TIBU)

Comentarii