Chinezii, mari amatori de vinuri de la Husi

luni, 08 noiembrie 2010, 22:25
4 MIN
 Chinezii, mari amatori de vinuri de la Husi

Casa de Vinuri Husi culege ce a semanat. Dupa aproape patru ani de munca si investitii serioase pe piata Chinei, lucrurile au intrat pe un fagas normal. Cererea de vinuri a crescut simtitor, iar planurile companiei s-au extins. "Compania noastra a fost un pionier in ceea ce priveste descoperirea pietei chineze. Noi am inceput munca aici acum aproape patru ani. Am deschis o filiala intr-un oras cu 18 milioane locuitori. Am inceput cu un container de vin, adica 15.000 de sticle trimise lunar. S-au vandut primele containere si am inceput sa lucram la un program mai amplu. Acum 4-5 ani, vin romanesc in China nu exista. Au mai venit si alte firme dupa noi, acum avem 30 de angajati , depozite proprii, birouri. Am plecat de la zero, am intrat in retele de supermarket-uri, am participat la expozitii si au inceput sa vina si rezultatele. Foarte greu, pentru ca picatura chinezeasca e valabila, trebuie sa ai o rabdare de fier, sa fii foarte consecvent. Au alt stil de a vedea lucrurile, alt stil de a gandi, fata de noi". Cu fiecare an, pretentiile chinezilor in materie de vinuri au crescut. In plus, si alte tari au urmat exemplul romanului si au scos propriile vinuri pe o piata aflata la inceput de drum. "Se consuma la ei vinurile seci, demiseci, preponderent rosii. In general, vinuri de o calitate inalta si nu poti sa nu le apreciezi. Toate tarile care produc vinuri sunt astazi pe piata Chinei. E o concurenta acerba. China a inceput acum trei ani de zile sa descopere vinul. A inceput din ce in ce mai multa lume sa consume vinuri. La ei, tariile erau baza, votca lor foarte tare. Acum suntem in crestere, dezvoltam in continuare aceasta piata", a mai spus Bunescu.

Chinezii se dau in vant dupa Mihai Viteazul si Dracula

Aproape 1 milion de sticle de vin de Husi au baut chinezii in ultimii 3 ani. ‘In trei ani de zile, am exportat in jur de 800 mii de sticle de vin in China. Avantajul e ca avem depozitul nostru, noi ridicam vinul din vama, noi il distribuim. Preturile sunt foarte bune, vinurile se platesc mai bine ca in Europa. In schimb, piata Chinei este foarte bine protejata, taxele vamnale la vin, accizele sunt 50 la suta din valoarea marfii. Un transport pana in China face intre 4 si 6 saptamani. Plus vama, asta inseamna ca 2-3 luni dureaza pana vom devama acest produs. Vara pe ocean sunt 50-60 de grade, trebuie un transport special, dar cu toate astea am reusit. In maxim doi ani, ne vom duce proiectele la final. La inceput, chinezii beau vinul cum bem noi ceaiurile. Voiau vin alb sau rosu, dulce sau sec. Astazi, oamenii cu bani, care isi permit vinuri de import, au inceput sa selecteze vinurile. In plus, si alte tari investesc, construiesc fabrici in China. E vorba de Africa de Sud, Australia, Spania, Italia. Toti sunt prezenti in China". Acum cativa ani, doar doua procente din populatia Chinei consuma vin. Procentul a crescut. "Am rezistat in acesti patru ani numai datorita consecventei sI rabdarii invatate de la chinezi. Am plecat cu brand-uri proprii si am incercat sa dezvoltam numele de companie, am plec at cu domnitorii nostri: Stefan cel Mare, Mihai Viteazul, Vlad Tepes – Dracula, pe care le-am si inregistrat acolo. Au prins foarte bine, pentru ca ei mai au in memorie filmele care rulau cu Mihai Viteazul, Vlad Tepes. Vinurile noastre au crescut in calitate, poate avem vinuri mai bune ca cele frantuzesti, italiene, numai ca nu sunt cunoscute. Asta e cea mai mare problema. Si in alte tari exportam si ne intreaba daca avem vii in Romania. Peste tot avem sprijinul ambasadelor noastre. Chiar ambasada din China s-a implicat foarte mult in promovarea acestor vinuri. Planurile pe urmatorii cinci ani sunt de a ajunge la o cifra de afaceri de 2 milioane de euro/ luna pentru China. Avem brand-uri noi, ne extindem, am deschis cinci magazine cu marca noastra din Husi. Am deschis un al doilea punct de lucru in Shanghai, un oras foarte mare, cu potential economic. Vanzarile merg bine in Polonia, Cehia, Germania, Anglia. Probabil de la anul dam drumul la export in America. Am invatat ca fiecare tara are specificul ei. Se vand anumite vinuri, iar noi ne pliem pe cerintele fiecarei tari. Noi avem deja peste 40 de marci proprii inregistrate la vinuri, am crescut la peste 50 de sortimente de vin. Avem plantatii la Mihai Viteazul, la Constanta, in Vrancea, Husi, unde se produc vinuri diferite si asa facem fata exporturilor". Serghei Bunescu spune ca isi doreste mai mult, insa a invatat ca, potrivit intelepciunii chinezesti, ca totul se face pas cu pas, picatura cu picatura.

 

Sursa: Vremea noua

Comentarii