10 trucuri psihologice folosite de restaurante ca sa te faca sa comanzi mai mult

luni, 21 iulie 2014, 14:12
2 MIN
 10 trucuri psihologice folosite de restaurante ca sa te faca sa comanzi mai mult

Te-ai gandit ca, atunci cand mergi la restaurant, esti pacalit sa comanzi mai mult, fara sa-ti dai seama? Proprietarii de restaurante au cateva strategii menite sa te influenteze, scrie foodstory.ro.

 1. Nu folosesc simbolul banilor

Fie care e vorba de lei, dolari sau euro, atunci cand vezi doar un numar in dreptul mancarurilor, fara mentionarea monedei, ai tendinta sa consumi mai mult.

2. Isi aleg cu atentie preturile
Daca preturile care se termina in ",99" sugereaza ca este vorba de ceva ieftin, uneori chiar de calitate inferioara, terminatia ",95" este mai prietenoasa pentru consumatori.

3. Folosesc multe adjective

Cu cat mancarurile sunt descrise mai bine, cu atat iti vine sa mananci mai mult. Conform unui studiu realizat de Universitatea din Illinois, meniurile descriptive au crescut vanzarile cu 27%.

4. Te duc cu gandul la familie

Orice preparat insotit de cuvintele "mama" sau "bunica" trezesc nostalgia in mintea clientilor, care sunt tentati sa le aleaga pe acestea in detrimentul altor specialitati din meniu. Recunoaste, tu nu ai proceda la fel?

5. Folosesc cuvintele in limba de origine
In loc de melci, escargot. In loc de spaghete, spaghetti. Ca sa para mai autentice si, deci, mai bune, preparatele din meniu sunt scrise in limba lor de origine.

6. Anumite preparate sunt scoase in evidenta
Fie ca numele lor sunt ingrosate, fie ca sunt insotite de o poza,  aceste preparate au sanse mai mari sa fie cumparate, intrucat par mai interesante. Totusi, acesta este un truc pe care doar restaurantele modeste le folosesc, nu si cele scumpe.

7. Ofera mancarea in doua tipuri de portii

Este o strategie care te face intotdeauna sa alegi portia mai mare, pentru ca nu stii cat de mica este cea mica. Cu alte cuvinte, iti lasa impresia ca faci o alegere mai buna daca dai putini bani in plus si primesti o portie mai mare.

8. Atrag privirea inspre ce vor sa vanda mai mult
Se stie ca intotdeauna informatiile din coltul din dreapta sus, fie ca e vorba de un ziar, fie ca e vorba de un meniu de restaurant, atrage cel mai tare atentia. De aceea, multe restaurante isi pun aici cele mai profitabile preparate.

9. Iti induc starea potrivita
Potrivit psihologilor, muzica clasica incurajeaza oamenii sa cheltuie mai mult, pentru un rasfat total. In schimb, muzica pop ii face sa cheltuie cu 10% mai putin.

10. Folosesc mancarurile scumpe ca sa te faca sa le cumperi pe cele mai ieftine
Preparatele cu preturi foarte mari sunt puse acolo ca sa le puna in valoare pe cele ieftine. Astfel, vei vedea ca ai multe optiuni, insa vei considera ca faci o alegere mai buna daca iti cumperi, de aceeasi suma, mai multe produse ieftine.

Comentarii