Sindicaliştii ieşeni pierd disputa cu ministerul, pe tema protecţiei datelor personale ale cadrelor didactice

joi, 05 noiembrie 2015, 02:52
2 MIN
 Sindicaliştii ieşeni pierd disputa cu ministerul, pe tema protecţiei datelor personale ale cadrelor didactice

Sindicaliştii din cadrul Uniunii Sindicatelor Libere din Învăţământul Preuniversitar au primit un răspuns din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării cu privire la scrisoarea deschisă trimisă de aceştia zilele trecute. Aceştia cereau explicaţii cu privire la Proiectul PODCA, care, potrivit lor, ar încălca drepturile omului prin anumite cerinţe. 

 În proiect, profesorilor li se cere la portofoliu date din experienţa nedidactică şi CNP-urile. Răspunsul nu i-a mulţumit pe reprezentanţii sindicatului. Laura Chira, managerul de proiect, a dorit să-i liniştească pe dascălii ieşeni, spunându-le că toate aceste informaţii vor putea fi vizualizate doar de către titular şi la nivelul directorului şcolii, prin intermediul unui cont securizat pe internet.

Aceasta a mai menţionat că prin aceste portofolii se încearcă crearea unui proces de birocratizare în sistemul educaţional. „După părerea mea este un răspuns insuficient, mai rămân multe nelămuriri. Se pune problema dacă nu ar fi trebuit acceptul unităţilor şcolare ca să intre în acest proiect şi a faptului că n-ai nicio garanţie că informaţiile respective rămân doar acolo, pe platforma proiectului. Cadrele didactice nu au nicio obligaţie din punct de vedere legal de a se conforma solicitărilor ministerului şi de a furniza informaţiile cerute. Dreptul la protecţia datelor cu caracter personal şi la viaţa privată sunt garantate prin Constituţie, Convenţia Europeană a Drepturilor Omului, precum şi prin Legea 677/2001”, a explicat Laviniu Lăcustă, preşedintele USLIP. 

În urma acestui răspuns, reprezentanţii USLIP au publicat o altă scrisoare deschisă, menţionând: „În precizările din răspunsul dumneavoastră nu a fost tratată niciuna dintre problemele semnalate, şi ne referim cu precădere la încălcările legislative deja indicate. În primul rând, Ia baza implementării acestui proiect stă un amplu proces birocratic care ar trebui, în mod paradoxal, să elimine birocraţia din învăţământul preuniversitar.

Aşadar, mijloacele prin care aţi ales şi atingeţi scopul urmărit nu sunt cele mai adecvate. De asemenea, informaţiile solicitate sunt excesive, disproporţionate faţă de obiectivul propus şi în contradicţie cu dispoziţiile legale deja menţionate, cu privire la care nu aţi formulat un răspuns concret.

O altă problemă semnalată a fost aceea a lipsei solicitării consimţământului cadrelor didactice direct vizate de către acest proiect”, au specificat sindicaliştii în scrisoarea trimisă în cursul zilei de ieri. Aceştia mai specifică faptul că îşi manifestă mici rezerve referitoare la necesitatea implementării proiectului, la utilitatea practică a acestuia şi la avantajele aduse cadrelor didactice.

Aceştia tind să creadă că este vorba strict de un instrument de monitorizare şi nicidecum de un proces de sporire a calităţii sistemului educaţional. „Având în vedere cele expuse mai sus, ne rezervăm dreptul de a recurge la instrumentele pe care statul de drept ni le oferă”, au mai precizat aceştia.

 

Comentarii