De Business

Punem punctul pe știi

Ce se întâmplă în cazul în care deteriorezi un produs dintr-un magazine? Cine îl plăteşte?

vineri, 19 mai 2023, 19:25
1 MIN
 Ce se întâmplă în cazul în care deteriorezi un produs dintr-un magazine? Cine îl plăteşte?

Ai avut vreodată ghinionul de a sparge accidental ceva într-un magazin sau de a fi martor la o astfel de situaţie? Ei bine, în cazul în care neintenţionat un client cauzează deteriorarea unui produs, nu trebuie să se simtă presat să-l plătească imediat. Asta pentru că nu mereu clientul este vinovat.

Oricui i se poate întâmpla să spargă accidental o sticlă de vin sau să răstoarne un alt produs într-un supermarket atunci când acestea sunt amplasate incorect. În astfel de cazuri întreaga vină nu poate fi atribuită exclusiv clientului. Prin urmare, nu este necesar să te grăbeşti să plăteşti daunele, scrie Realitatea.net.

Dacă ai atins accidental o sticlă şi aceasta s-a spart, verifică în primul rând dacă există o bară de protecţie. Din punct de vedere legal, este absolut necesar ca raionul cu băuturi să fie echipat cu astfel de bare pentru a menţine produsele stabilizate. Absenţa acestor bare poate duce la accidente, cum ar fi spargerea sticlelor. În acest caz, responsabilitatea revine lucrătorului comercial, nu clientului.

Potrivit legii referitoare la amplasarea mărfurilor, există anumite standarde care trebuie respectate în ceea ce priveşte distanţa dintre rafturi. Astfel, cu cât suprafaţa magazinului este mai mare, cu atât creşte şi distanţa dintre rafturi, după cum urmează:

  • 1,4 m pentru suprafeţe de până la 100 m²
  • 1,6 m pentru suprafeţe de 100-150 m²
  • 2 m pentru suprafeţe de 150-400 m²
  • 2,5 m pentru suprafeţe mai mari de 400 m²

Cititi materialul detaliat pe dcnews.ro

Comentarii