De Business

Punem punctul pe știi

Clienţii BT şi ai CEC Bank pot efectua plăţi utilizând numărul de telefon mobil în locul IBAN-ului

joi, 18 martie 2021, 14:10
3 MIN
 Clienţii BT şi ai CEC Bank pot efectua plăţi utilizând numărul de telefon mobil în locul IBAN-ului

Clienţii Băncii Transilvania şi ai CEC Bank pot iniţia foarte simplu, începând din 18 martie 2021, plăţi între două conturi deschise la aceste bănci, utilizând doar numărul de telefon mobil al beneficiarului plăţii, prin intermediul serviciului AliasPay, dezvoltat şi pus la dispoziţie comunităţii bancare de Transfond. Potrivit unui comunicat al Transfond, sistemul central AliasPay este disponibil 24/7/365.

Consumatorii finali de servicii financiare din România vor putea utiliza AliasPay în măsura în care băncile la care au cont (furnizorii de servicii de plată) participă la acest serviciu.

Conform sursei citate, până în acest moment au existat soluţii de plată cu utilizarea numărului de telefon mobil în locul IBAN-ului doar ca serviciu intrabancar (ambii clienţi participanţi la o plată au contul în aceeaşi bancă). AliasPay extinde posibilitatea de a plăti folosind numărul de mobil şi între conturile a două bănci diferite, oricare ar fi acestea (interbancar) – atât timp cât respectivele bănci participă la AliasPay, acesta fiind principalul avantaj al soluţiei pentru iniţiatorii de plăţi, precum şi un diferenţiator puternic faţă de alte opţiuni din piaţă.

Pentru a deveni beneficiar al unor plăţi prin AliasPay, orice client al unei bănci participante trebuie să îşi activeze mai întâi acest serviciu. Prin abonarea la AliasPay, datele alias-ului se transmit către Transfond, astfel încât din acel moment clientul va putea primi sume în cont simplu, pe baza numărului său de telefon utilizat pentru iniţierea plăţii de către orice client al unei bănci participante.

Libertatea de a plăti către orice cont al unui client înrolat în AliasPay este dublată de uşurinţa iniţierii unei plăţi pe baza contactelor din agenda telefonică şi a altor numere de telefon înrolate în serviciu. Se poate face astfel o plată fără a fi necesară cunoaşterea codului IBAN al destinatarul ei, fără a fi necesar un card, doar în baza unui număr de telefon.

"Ne bucurăm să fim parte din această premieră în sistemul bancar din România, prin lansarea opţiunii de transfer de bani interbancar folosind numărul de telefon mobil. Clienţii Băncii Transilvania au acces începând de azi la serviciul AliasPay prin aplicaţia BT Pay, folosită de peste 1,2 milioane de persoane. Mulţumim celor cu care dăm startul AliasPay, Transfond şi CEC Bank şi suntem încrezători că vom fi, cât de repede, tot mai multe bănci care oferă această soluţie pentru simplificarea banking-ului online de zi cu zi", a declarat Leontin Toderici, director general adjunct Operaţiuni, Banca Transilvania.

"Suntem bucuroşi că CEC Bank se află printre primele bănci care s-au alăturat proiectului AliasPay încă de la început. Viitorul serviciilor bancare va include digitalizarea, iar serviciile de pe mobil câştigă din ce în ce mai multă popularitate. De exemplu, la CEC Bank, serviciile de mobile banking au depăşit Internet Banking-ul. Noul serviciu AliasPay face mai uşoare transferurile de bani către prieteni şi cunoscuţi, doar pe baza numărului de telefon şi, de asemenea, permite şi efectuarea de plăţi online. Nu se percep comisioane suplimentare pentru acest serviciu, ci doar comisioanele standard pentru plăti normale, urgente sau instant, care sunt reduse cu 60% pentru plăţile iniţiate prin canalele digitale", a declarat Mugur Podaru, directorul drecţiei Operaţiuni la Distanţă din cadrul CEC Bank.

Aflați amănunte de pe agerpres.ro.

Comentarii