De Business

Punem punctul pe știi

Dragoş Damian: România nu intră în Spaţiul Schengen. Miza este cu mult mai mare

„Politica este cea mai concentrată expresie a economiei”, vorbele lui V I Lenin, spuse acum mai bine de 100 de ani.

marți, 19 septembrie 2023, 20:12
2 MIN
 Dragoş Damian: România nu intră în Spaţiul Schengen. Miza este cu mult mai mare

Doar banii contează. În curând începe reconstrucţia Ucrainei, un efort de sute şi mii de miliarde de Euro – aşadar, toată lumea vrea să prindă o bucăţică. Miliarde de tone de materii prime, materiale, combustibili, absolut tot ceea ce va fi folosit pentru reconstrucţie, cu sursă China, India şi Ţările Arabe, „fabricile lumii”, vor fi încărcate în containere pe vase gigantice şi tancuri petroliere spre a fi trimise către Ucraina.

Există două rute de transport. Fără România în spaţiul Schengen. Vasele gigantice vor porni din China şi India pe mările lumii. Marea Chinei de Sud, Oceanul Indian, Marea Arabiei (unde se vor întâlni cu tancurile petroliere), Marea Roşie, Canalul Suez, Marea Mediterană, Oceanul Atlantic, Marea Mânecii, Marea Nordului, Marea Baltică. Vasele gigantice şi tancurile petroliere vor descărca containerele în porturile din Europa de Vest, iar de aici transportatori din Europa de Vest le vor duce către Ucraina, pentru reconstrucţia ţării. Costul pe container: în jur de 10.000 $, durata transportului pe mare + uscat â circa 80 de zile.

Cu România în spaţiul Schengen. Vasele gigantice vor porni din China şi India pe mările lumii. Marea Chinei de Sud, Oceanul Indian, Marea Arabiei (unde se vor întâlni cu tancurile pretroliere), Marea Roşie, Canalul Suez, Marea Mediterană, Marea Egee, Marea Marmara, Marea Neagră. Vasele gigantice şi tancurile petroliere vor descarcă containerele în porturile din Europa de Est şi Turcia iar de aici transportatori din Europa de Est şi Turcia le vor duce către Ucraina, pentru reconstrucţia ţării. Costul pe container: în jur de 8.000 $, durata transportului pe mare + uscat â circa 50 de zile.

Eventuala intrare a României (şi Bulgariei) în Spaţiul Schengen ar putea schimba radical rutele maritime şi vor avea de suferit interese de afaceri de zeci şi sute de miliarde. România (şi Bulgaria) au şanse minime de a intra în Spaţiul Schengen în următorul ciclu al Parlamentului European.

Doar banii contează, sunt deasupra acordurilor politice, securităţii frontierelor sau politicillor de coeziune….

Comentariu de Dragoş Damian, director general Terapia Cluj şi director executiv PRIMER (Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România)

SURSA: stiripesurse.ro

Comentarii