De Business

Punem punctul pe știi

Fosta firmă a Doinei Cepalis a pierdut 90% din profit după ce a fost preluată de suedezi

vineri, 24 iunie 2022, 01:50
3 MIN
 Fosta firmă a Doinei Cepalis a pierdut 90% din profit după ce a fost preluată de suedezi

Holmbergs, grupul din Suedia care a cumpărat compania Te-Rox Prod din Paşcani, a înregistrat în 2021 o scădere a profitului net de aproape 90% faţă de 2020, an în care suedezii au preluat afacerea de la Doina Cepalis. Este cel mai slab rezultat obţinut din 2008 încoace de producătorul local de huse şi sisteme de siguranţă pentru industria scaunelor auto destinate copiilor, în condiţiile în care au fost ani în care s-au înregistrat câştiguri şi de până la zece ori mai mari. 

Potrivit situaţiei financiare pe anul trecut, publicată recent pe site-ul Ministerului Finanţelor (MF) şi consultată de „Ziarul de Iaşi”, profitul net a fost de aproape 430.000 de lei, în timp ce în anul 2020 a urcat până la 3,8 milioane de lei. De altfel, cele mai mari câştiguri obţinute de firma locală de la înfiinţarea ei în anul 2007 au fost în 2016, când a raportat un profit net de 4 milioane de lei, şi în 2020, anul în care Te-Rox Prod a fost vândută către Holmbergs Safety System Holding AB, parte a Holmbergs Safety Group. Totuşi, Doina Cepalis a rămas administratorul companiei pe care a fondat-o în urmă cu mai bine de un deceniu. „Dorinţa mea a fost ca Te-Rox Prod să se dezvolte şi să rămână pe piaţă mult timp, iar acum avem alte perspective. Ca afacere de familie este greu să poţi rămâne pe o piaţă globală, dinamică şi cu atât de mulţi competitori”, ne declara antreprenoarea în noiembrie 2020, după parafarea tranzacţiei.

Cifra de afaceri a fost de circa 69,6 milioane de lei în 2021, în scădere cu 1,2 milioane de lei faţă de anul 2020, când se apropia de 70,8 milioane de lei. Potrivit bilanţului depus la MF, în cele trei unităţi de producţie din zona Moldovei (Paşcani, Roman şi Ruginoasa) lucrau la sfârşitul anului trecut 569 de angajaţi, în plus cu 19 oameni faţă de anul 2020, când firma declara un număr mediu de 550 de salariaţi. În perioada 2013-2019 erau, însă, peste 700 de angajaţi.

„Eu mi-am propus încă din 2019 să fac un exit pentru ca această companie să aibă evoluţia pe care eu nu mai puteam să o susţin şi să o ofer. Această afacere este o afacere de nişă, dar este o afacere foarte grea. Vorbim de siguranţa copiilor în trafic, vorbim de investiţii de milioane de euro, pentru că mereu trebuie să fii la punct cu toate inovaţiile. Am pornit această companie aproape fără capital, cu capital de 10.000 de euro. Nu puteam să mă bat în piaţă cu fonduri de investiţii, cu coloşi care au capital social de miliarde de euro şi nu voiam să pierd piaţa. Ce mi-a lipsit şi nu am reuşit este un nume în acest domeniu, cu toate eforturile pe care le-am făcut. Nu am avut recalluri pentru că România nu există puternic pe harta economică a lumii. Nu am reuşit să intru în piaţă cu un brand în care ar fi trebuit să investesc milioane de euro dacă ne referim doar la laboratoarele de încercări. Nu ar fi avut nimeni încredere în brandul meu, brand românesc, faţă de toate brandurile deja existente din anii ’60”, a spus Doina Cepalis recent la Aleph Business, citată de Business Magazin. 

Cititi si: Noi amănunte din jurul tranzacţiei prin care firma Doinei Cepalis a fost preluată de grupul Holmbergs

Comentarii