De Business

Punem punctul pe știi

Furnizorii de energie electrică, verificaţi în urma sutelor de reclamaţii

luni, 01 martie 2021, 11:35
2 MIN
 Furnizorii de energie electrică, verificaţi în urma sutelor de reclamaţii

Furnizorii de energie electrică sunt verificaţi de Autoritatea de reglementare în Energie şi de inspectorii de la Protecţia Consumatorilor în urma sutelor de reclamaţii trimise de români în contextul liberalizării, a informat luni ANRE.

În contextul liberalizării pieţei de energie electrică începând cu data de 1 ianuarie 2021, ANRE şi ANPC au demarat acţiuni de control la furnizorii de energie electrică privind:

• verificarea utilizării unor eventuale practici comerciale incorecte sau înşelătoare în relaţia cu consumatorii de energie electrică (ANPC);

• verificarea modului în care sunt respectate dispoziţiile legale privind transmiterea către consumator a confirmării încheierii contractului, pe un suport durabil, într-un termen rezonabil din momentul încheierii contractului la distanţă şi cel târziu la momentul livrării produselor sau înainte de începerea prestării serviciului solicitat (ANPC);

• verificarea modului în care sunt respectate dispoziţiile legale privind emiterea lunară a facturii pentru energia electrică furnizată clienţilor finali alimentaţi în regim de serviciu universal (ANRE);

• verificarea modului în care sunt respectate dispoziţiile legale privind facturarea de către furnizor a consumului energiei electrice în perioada cuprinsă între două citiri consecutive a aparatului de măsurare efectuate de operatorul de reţea (ANRE);

• verificarea respectării de către furnizorii de ultimă instanţă a obligaţiei de a-şi informa, pe tot parcursul anului 2021, clienţii casnici beneficiari de serviciu universal cu privire la ofertele concurenţiale proprii aplicabile şi la dreptul de a încheia un contract pe piaţa concurenţială cu oricare furnizor licenţiat (ANRE).

„Pe măsura finalizării, concluziile acţiunilor de control desfăşurate la furnizorii de energie electrică vor fi făcute publice”, a informat ANRE.

Săptămâna trecută, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a primit sute de reclamaţii din partea consumatorilor legate de serviciile prestate pe piaţa liberă de energie.

„Sunt 298 de sesizări cu privire la nemulţumiri ale consumatorilor români, de la 1 ianuarie până azi, legate de serviciile prestate de această piaţă liberă, fie că vorbim de întârzieri la semnarea contractelor, fie că vorbim de întârzieri de a li se trimite forma contractului sau actele adiţionale, sau nemulţumiri legate de preţul pe KWh sau pe metru cub”, a spus Paul Anghel, directorul general al ANPC.

Aflați amănunte de pe adevarul.ro.

Comentarii