De Business

Punem punctul pe știi

Ieşenii de la Grapefruit, premiaţi la Londra în competiţia Brilliance Awards. Au fost în concurs companii cu renume mondial

sâmbătă, 27 ianuarie 2024, 02:50
4 MIN
 Ieşenii de la Grapefruit, premiaţi la Londra în competiţia Brilliance Awards. Au fost în concurs companii cu renume mondial

•        „Încă nu a ajuns la categoria noastră, dar cu cine suntem în aceeaşi sală finalişti la Brilliance Awards! Qatar Airlines, Barclays, Deloitte, Dubai Police, Eurofighter Typhoon (fac avioane de luptă), AstraZeneca”

•        “Am câştigaaaaat Gold Award Winner la categoria CEO of the year Brilliance Awards UK!”

•        „OMG OMG OMG!!! Am câştigat Brilliance Award la categoria Brand Brilliance. Grapefruit, I love you!”

Această succesiune de mesaje, postate joi seara pe Facebook de la gala International Brilliance Awards din Londra transmit bucuria ieşenilor de la Grapefruit – o companie de IT specializată în digital marketing si dezvoltare software – atunci când au fost chemaţi pe scenă nu o dată, ci de două ori – prima oară când Georgiana Dragomir, CEO al Grapefruit a primit aurul la categoria „Cel mai bun manager al anului” din cadrul competiţiei Brilliance Awards şi a doua oară când marca Grapefruit a câştigat trofeul competiţiei la categoria care recunoaşte cele mai bune branduri din concurs, Brand Brilliance.

“Aceste persoane şi organizaţii remarcabile au demonstrat o dedicare excepţională, inovaţie şi succes în domeniile lor respective, stabilind noi standarde de excelenţă şi depăşind limitele”, se arată în anunţul publicat de organizatorii International Brilliance Awards înainte de premiere. Ieşenii de la Grapefruit au ajuns pe lista scurtă a nominalizărilor la trei categorii, iar la două dintre acestea au fost premiaţi.

De la Londra, Georgiana Dragomir, premiată ca fiind CEO-ul anului, a declarat pentru Ziarul de Iaşi, încă emoţionată de recunoaşterea primită cu o seară înainte: “Am fost invitaţi să ne înscriem la acest eveniment international, Business Brilliance Awards. Noi ne-am înscris la trei categorii şi am câştigat două premii – CEO of the year (aurul) şi Brand Brilliance – trofeul, cel mai mare premiu al categoriei. Juriul a fost extrem de divers, din foarte multe ţări din toată lumea, din companii foarte importante. Cred că rezilienţa ne-a făcut să câştigăm, cred că rezilienţa este cel mai potrivit cuvânt pentru noi, pentru Grapefruit, dar si pentru Romania. Am fost atât de mândră că am fost singura companie din România şi finalistă la trei categorii. Anul acesta firma împlineşte 25 de ani de la înfiinţare şi cred că am demonstrat juriului că în acest timp am înflorit pe piaţă şi am muncit cot la cot cu multinaţionalele, cu corporaţii. Am mers pe relaţii de lungă durată cu clienţi foarte mari din Romania, iar aceste relaţii au confirmat excelenţa şi nivelul la care lucrăm”.

Colaborarea firmei de la Iaşi cu Renault, de exemplu, împlineşte în curând 20 de ani. Iar alături de Renault, clienţi precum BCR, Nestle sau Garanti întregesc portofoliul ieşenilor de la Grapefruit. “A contat că ne-am reinventat, că nu am rămas pe loc, a contat echipa, cultura organizaţională – avem o echipa extraordinară de HR, condusă de Anca Teletin care a făcut ca rata de retenţie să fie foarte mare la noi în firmă, suntem extrem de doriţi pe piaţă. Toate acestea au contat în ochii membrilor juriului”, a mai spus Georgiana Dragomir.

Cifra de afaceri a crescut de la 340.000 de euro la 2.700.000 de euro

În formularul pentru înscrierea în concurs, reprezentanţii Grapefruit au arătat că firma ieşeană cu 40 de angajaţi a crescut de la o cifra anuală de afaceri de 1,8 milioane de euro în 2020, la 2,7 milioane în 2022. Juriul a vrut să ştie şi care a fost abordarea strategică a companiei în timpul pandemiei. “Din cauza contextului pandemic, în 2020 a trebuit să ne închidem biroul fizic din Bucureşti, unde lucrau şase dintre angajaţii noştri şi a trebuit să ne adaptăm la munca la distanţă. Cu toate acestea, în perioada 2020-2021, ni s-au alăturat 17 colegi noi (…)”.

În ce o priveşte pe Georgiana Dragomir, juriul a aflat din formularul completat de către reprezentanţii Grapefruit că “în 2015, şi-a asumat rolul de CEO al Grapefruit şi a devenit acţionar după ani de zile în care a fost un manager de proiect dedicat. (…) În primul său an ca director general, a cvadruplat profitul companiei, menţinând aceeaşi cifră de afaceri. În următorii şapte ani, abilităţile sale strategice şi angajamentul de nezdruncinat au condus la profituri constante şi la o creştere uluitoare de zece ori a cifrei de afaceri. Din punct de vedere financiar, profitul companiei a crescut de la 6.755 euro, la 465.080 euro. În acelaşi timp, cifra de afaceri a crescut vertiginos, de la 340.000 de euro la 2.700.000 de euro”. În plus, a diversificat portofoliul Grapefruit, “a obţinut contracte cu multinaţionale apreciate, printre care Nestle, Tuborg, NAOS – Bioderma, Renault, BCR, Enel, E.ON, CEZ, HoneyWell şi altele”, „a obţinut recunoaştere la nivel global atunci când a fost selectată din 800 de candidaţi din întreaga lume pentru a participa la MIT Global Entrepreneurship Bootcamp în 2016, devenind prima femeie din România care a obţinut această distincţie. Impactul ei a dus la invitaţia de a reveni în 2017 pentru a susţine interviuri pentru MIT”, „gândirea ei strategică a condus Grapefruit la o creştere uimitoare a cifrei de afaceri de 85% în timpul perioadei de pandemie, profiturile s-au dublat, iar forţa de muncă s-a extins semnificativ”. 

Comentarii