De Business

Punem punctul pe știi

Încep plățile la Euroins: Câți păgubiți și clienți așteaptă bani și ce despăgubiri maxime pot primi de la FGA

miercuri, 17 mai 2023, 11:37
3 MIN
 Încep plățile la Euroins: Câți păgubiți și clienți așteaptă bani și ce despăgubiri maxime pot primi de la FGA

​Păgubiții și clienții care și-au reziliat contractele la Euroins ar trebui să primească, începând de miercuri, 17 mai, sumele solicitate la Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA), dar în limita a 500.000 de lei pe fiecare contract de asigurare. FGA nu a făcut încă nici un anunț oficial.

Potrivit legii, Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) poate începe să facă plăți la 60 de zile de la publicarea în data de 17 martie 2023, în Monitorul oficial a deciziei ASF privind retragerea autprizației de funcționare a Euroins, termen care se împlinește astăzi.

FGA este așteptat să facă precizări în acest sens în cursul acestei zile.

Peste 60.000 de cereri de plată trimise până la data de 1 mai 2023 / De ce doar jumătate au fost înregistrate oficial
Cele mai recente date anunțate de FGA arată că până la data de 1 mai 2023 Fondul a primit peste 60.000 de cereri de plată din partea păgubiților și foștilor clienți Euroins, pentru acordarea unor despăgubiri și respectiv restituirea de prime în urma rezilierii contractelor cu acest asigurător.

Totuși, dintre acestea au fost înregistrate oficial mai puțin de jumătate.

Începând cu 17 Martie 2023 – data ridicării licenței de funcționare a Euroins și până la data de 1 mai 2023, FGA a recepționat 61.131 de solicitări aferente cererilor de plată, fie pentru acordarea de despăgubiri fie pentru restituiri de primă.

Dintre acestea însă, au fost înregistrate oficial 27.453 de cereri de plată, din care 19.637 cereri de plată pentru acordarea despăgubirilor/indemnizațiilor-Anexa 10 , iar 7.816 cereri de plată pentru acordarea restituirii de primă-Anexa 9.

În aceeași perioadă de referință, FGA spune că a recepționat 10.722 de cereri de deschidere dosare de daună, din care a înregistrat oficial doar 8.045 de cereri.

De ce sunt aceste diferențe mari între cererile primite și cele înregistrate oficial de FGA?

„Numărul final de cereri de plată înregistrate la FGA poate fi diferit de numărul solicitărilor primite, din cauza faptului că, unele cereri sunt transmise de mai multe ori (dubluri), pe mai multe canale de comunicare (email, portal, poștă etc) sau sunt solicitări care nu se încadrează în categoria cererilor de plată (petiții, diverse solicitări întrebări etc).”, susține FGA.
Un alt motiv este și faptul că FGA este în urmă cu înregistrarea oficială a acestor cereri de plată, în prezent fiind înregistrate cererile primite până la data de 31 martie-1 aprilie 2023.

Prin urmare, FGA face apel la potențialii creditori ai Euroins să transmită cererile de plată (Anexa 9/10) precum și cererile de deschidere a dosarelor de daună (Anexa 7), doar pe portalurile dedicate, prezente pe site-ul FGA, fapt care ar ușura activitatea de înregistrare și procesarea ulterioară a cererilor.

FGA înregistrează cererile în ordinea primirii lor și le alocă, pentru deschiderea dosarelor de daună sau analiză, în aceeași ordine.

Românii care solicită deschiderea dosarelor de daună la FGA trebuie să depună ulterior și o cerere de plată pentru primirea despăgubirilor cuvenite.

Potrivit legii, plățile pentru toate aceste cereri nu pot fi făcute de FGA mai devreme de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial a deciziei ASF de retragere a autorizației de funcționare a Euroins, termen care începe în data de 17 mai 2023.

Mai mult, pe hotnews

Comentarii