O piatră de moară la Aeroport lăsată de fosta conducere. Contract inexplicabil!

vineri, 06 august 2021, 02:02
3 MIN
 O piatră de moară la Aeroport lăsată de fosta conducere. Contract inexplicabil!

Concesionarea unui teren din inima aerogării, promovată deschis de fostul preşedinte al CJ şi de protejatul său de la Consiliul de Administraţie, a fost reziliată. Decizia actualei conduceri a CJ a fost atacată în instanţă. Șefii CJ spun că nu va fi afectată extinderea infrastructurii aeroportuare. Aşa să fie oare?

Rezilierea controversatului contract de concesiune pentru suprafaţa de 7800 mp de lângă terminalul de pasageri T3 a ajuns în instanţă. Firma Heli Avia Service, care a primit terenul în toamna anului trecut, fără să fi întreprins ceva de atunci, a contestat în instanţă decizia Consiliului Judeţean de a rezilia contractul. Vicepreşedintele Marius Dangă ne-a dat asigurări că acţiunea nu va afecta în nici un fel proiectul de extindere a infrastructurii aeroportuare.

Potrivit ultimei versiuni a proiectului, lângă T3, inclusiv pe locul terenului concesionat, ar urma să fie construit un nou terminal de pasageri, de câteva ori mai mare. Proiectul iniţial prevedea unirea T2 cu T3 şi etajarea lor, dar actuala conducere a CJ înclină spre o construcţie nouă, distinctă. Rămâne însă de văzut care vor fi pretenţiile celor de la Heli Avia. Amintim că firma a fost înfiinţată în august 2018 doar pentru a reprezenta interesele a două companii aeronautice din Republica Moldova. Patru zile mai târziu, pe 25 august, la Aeroport a ajuns propunerea de închiriere a unui hangar sau a unei suprafeţe de teren pentru service elicoptere.

Concesiunea a fost susţinută ferm de preşedintele de atunci al Consiliului de Administraţie, Mitică Rebegea, susţinut deschis la rândul lui de fostul şef al CJ, Maricel Popa. Închirierea s-a bazat însă pe o simplă hârtie semnată de Rebegea, care invocă acordul inexistent al Consiliului de Administraţie al aerogării. Mai mult, contractul nu prevede o clauză de reziliere dacă într-un anumit termen nu se face nimic – aşa cum s-a întâmplat în cazul Inspectoratului General de Aviaţie căruia îi fusese încredinţată clădirea fostei Aviaţii Utilitare. În schimb, contractul cu Heli Avia conţine prevederea că orice reziliere înainte de termenul de 25 de ani poate să atragă despăgubiri. Altfel spus, contractul e un cec în alb pentru Heli Avia Service.

Pentru ca iţele să fie şi mai încurcate, CJ a pus capăt şi contractului de mandat al lui Mitică Rebegea, pe motiv că acesta nu are studiile necesare ca să facă parte din CA. În replică, acesta a solicitat plata drepturilor băneşti restante.

În ceea ce o priveşte, fosta concesionară a raportat pentru anul trecut o cifră de afaceri de 2,65 de milioane de lei, dintre care 642 de mii de lei reprezintă profitul net. Cu un an înainte, în 2019, cifra de afaceri a fost de nici 19 mii de lei, iar profitul abia a depăşit 4 mii. Firma are un administrator unic şi un singur angajat. Obiectul de activitate al societăţii cu sediul declarat în Valea Adâncă este „Transporturi aeriene de marfă“.

VEDEȚI ȘI:

Tun de tun la Aeroportul Iași? 7800 mp dați pe ascuns unei firme suspecte. Popa tace – AICI

Propunere suspectă la Aeroportul Iași, marca PSD. 7.800 de mp pentru elicoptere? – AICI

Comentarii