Pont de sezon: cum să conduci în siguranță pe polei, pericolul numit gheața neagră

joi, 07 octombrie 2021, 10:54
2 MIN
 Pont de sezon: cum să conduci în siguranță pe polei, pericolul numit gheața neagră

Anvelopele de vara pe polei sunt ca niste patine. Pastreaza-ti distanta de franare! Tine amandoua mainile pe volan!

La fiecare inceput de iarna, soferii romani parca vad acelasi film care se repeta an de an: zeci de accidente care au loc pe ceata, pe gheata sau pe polei. Nu avem cum sa dam vina pe natura, singurii vinovati fiind soferii care nu respecta cateva reguli de baza. Iata ce trebuie sa faci si cum sa faci daca vrei sa circuli in aceasta perioada pe asfalt acoperit de polei.

1. Anvelopele de vara pe polei sunt ca niste patine

Daca inca nu ti-ai schimbat anvelopele de vara cu cele de iarna, grabeste-te, deja este cam tarziu. Nu trebuie sa vina zapada si nameti de 2 metri ca sa iti pui pneurile de iarna, deoarece anvelopele de iarna nu sunt de zapada. Sunt pentru temperatura rece, temperatura care aduce o data cu ea si poleiul. Daca ai anvelope de vara pe masina, poti sa urmezi orice sfat din lume, deoarece sansele sa fii cauza unui accident rutier sunt maxime. Cu anvelope de vara, o sa franezi cam intr-o distanta de vreo 4 ori mai mare decat ai face-o cu pneurile potrivite.

2. Pastreaza-ti distanta de franare

Daca vara obisnuiesti sa mergi aproape de automobilul din fata, daca pe carosabil este polei, uita de aceasta practica "romaneasca". Ajunge sa franeze cel din fata brusc, dintr-un motiv anume, ca tu sa te infigi in fundul lui mai ceva ca un copil in cadourile de Craciun.

3. Evita strazile putin circulate

Poleiul nu este nici zapada, nici gheata, nici apa. Poate fi considerata o gheata subtire de fapt, care apare atunci cand temperatura este negativa si umezeala de pe suprafata soselei ingheata. I se spune GHEATA NEAGRA pentru ca este atat de subtire incat il pacaleste pe sofer ca asfaltul e curat. Este o pelicula subtire alunecoasa ce scade aderenta anvelopelor masinii. Insa daca poleiul apare pe o sosea foarte aglomerata, cum este DN1, dispare in scurt timp din cauza traficului. Daca vorbim de o sosea putin circulata insa, lucrurile stau altfel. Adica poleiul nu este disipat de anvelopele automobilelor si vehiculelor care circula, iar acele putine masini care aleg acel drum sunt suspuse unui risc crescut.

Aflati amanunte de pe 4tuning.ro.

Comentarii