Punct final în proiectul de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare început în 2013

vineri, 27 noiembrie 2020, 02:54
2 MIN
 Punct final în proiectul de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare început în 2013

Ieri s-a făcut recepţia finală a pistei de decolare-aterizare

La mai bine de 6 ani şi 3 luni de la zborul inaugural care a marcat darea în folosinţă, pista Aeroportului Iaşi a fost recepţionată oficial. Amintim că, înainte de expirarea termenului de garanţie, moment în care se face de regulă această formalitate, au fost identificate mici fisuri în stratul de uzură, mai dese pe margine (acostament). Deşi contractul de execuţie impune prezenţa unui expert care să urmărească comportarea stratului de uzură – unul flexibil, folosit în premieră în România – conducerea Aeroportului a decis cu doi ani în urmă că este nevoie de un alt specialist. În acest fel, intervenţia constructorului pentru remedierea acestor deficienţe s-a prelungit, iar recepţia, care în mod normal trebuia făcută anul trecut, s-a făcut abia ieri.

Au fost prezenţi ieri atât directorul operaţional al aerogării, care a fost desemnat de Consiliul de Administraţie să preia interimatul conducerii Aeroportului, cât şi şeful Direcţiei Patrimoniu de la Consiliul Judeţean.

De menţionat că formalitatea de ieri nu este finalul proiectului. Pe rolul Curţii de Apel Iaşi se află o cauză oarecum ciudată: contestarea autorizaţiei de construire a pistei. Autorul acţiunii este comuna Aroneanu, care a atacat documentul emis cu peste şapte ani în urmă pe motiv că administraţia locală nu a fost informată la vremea aceea. La mijloc sunt autorizaţiile de construire peste limita de înălţime admisă de harta servituţilor aeronautice, emise în ultimii ani de Primăria Aroneanu. Aeroportul a început să le desfiinţeze în instanţă, însă administraţia comunei a contraatacat. La sfârşitul lunii septembrie, judecătorii de la Tribunal au respins cererea, invocând tardivitatea introducerii acţiunii, însă Aroneanu a formulat recurs. 

Comentarii