Reapare teoria scăpării SARSCoV2 din laborator după teste de sol din Antarctica

vineri, 11 februarie 2022, 09:36
1 MIN
 Reapare teoria scăpării SARSCoV2 din laborator după teste de sol din Antarctica

Mutații timpurii ale noului coronavirus descoperite accidental de un grup de cercetători unguri care studiau mostre de sol din Antarctica a readus în primplan teoria scăpării SARSCoV2 dintr-un laborator chinez.

Mutații rare de coronavirus dintr-o probă procesată în Shanghai la începutul pandemiei au fost găsite împreună cu material genetic de la hamsteri și maimuțe, ceea ce sugerează că virusul a fost experimentat folosind fie animalele înseși, fie celulele lor.

Cercetătrii de la Universitatea de Medicină Veterinară din Budapesta se uitau la bazele de date ADN online în ianuarie 2021 când au observat o probabilă contaminare încrucișată a probelor de sol, într-un proiect de cercetare complet fără legătură cu Covid-19.

Aceștia au urmărit mostrele până la un studiu realizat de Universitatea de Tehnologie și Știință din China, realizat la sfârșitul anului 2018 și începutul lui 2019.

Proiectul chinez a analizat bacteriile de la pinguini, echipa colectând o duzină de mostre de sol pe insula King George, Antarctica, pe o perioadă de trei săptămâni.

Probele au fost trimise pentru secvențiere la centrul Sangon din Shanghai în decembrie 2019, care le-a încărcat într-o bază de date internațională, dar nu se știe exact data.

Aflați amănunte de pe newsweek.ro.