De Business

Punem punctul pe știi

Rezervare de vacanţă prin Booking? Iată ce ai de făcut dacă proprietarul nu te mai primeşte

marți, 03 mai 2022, 21:21
3 MIN
 Rezervare de vacanţă prin Booking? Iată ce ai de făcut dacă proprietarul nu te mai primeşte

Nu puţine au fost cazurile în care proprietarii de unităţi de cazare în regim hotelier au dat ”ţeapă” turiştilor, anunţându-i cu doar câteva ore înainte de check-in că nu mai pot fi primiţi, nefiind locuri disponibile. 

Motivele invocate au fost multiple, dar, de cele mai multe ori, proprietarii de unităţi de cazare turistice au invocat overbooking-ul. Desigur, nu spun că au cazat peste rezervările deja făcute prin platforma Booking (către care au de plătit comision din valoarea rezervărilor), ci au diferite argumente, precum că turiştii deja cazaţi şi-au prelungit vacanţa.

Dacă ai făcut rezervarea prin Booking.com, află că poţi fi ”salvat”. 

Un internaut a dezvăluit ce mesaj a primit în dimineaţa zilei de 22 aprilie, când se îndrepta spre Istanbul, din partea hotelului în care urma să stea. Pe scurt, proprietarul i-a scris că ”din cauza unor anulări de zboruri, oaspeţii noştri sunt încă prezenţi şi nu pot face check-out, deci suntem nevoiţi să vă anulăm rezervarea gratis. Dacă vei contacta Booking şi vei cere ”anulare gratuită”, nu vom percepe nicio plată. Mulţumim pentru înţelegere. Nu te putem ajuta pentru că hotelul nostru este full. Cu dragoste şi respect!”. Chiar dacă turistul i-a scris că se află deja pe drum şi că nu mai poate anula în acel moment, cu atât mai mult cu cât în ziua următoare avea achiziţionată o excursie, hotelul i-a răspuns că ”din păcate, nu te punem ajuta nici dacă vei ajunge aici, nicio plată nu a fost primită de la tine, schimbă data şi vom aproba gratis”, continuând: ”Cel mai bun sfat pentru tine este să anulezi gratis, nicio plată nu te va afecta, hotelul este plin şi nu avem nicio cameră, trebuie să-ţi schimbi planurile, îmi pare rău.” 

În faţa acestei situaţii, turistul român a ajuns să-şi anuleze rezervarea, deoarece s-a gândit că va ajunge să doarmă în maşină după un drum destul de lung. ”Deoarece nu am găsit repede o cazare decât departe, am pierdut şi excursia.” a mărturisit el. 

Să nu anuleze rezervarea, în primul rând. Conform politicii, Booking te va ajuta punându-ţi la dispoziţie o unitate de cazare comparabilă sau peste condiţiile deja achiziţionate, iar diferenţa de preţ va fi plătită de către proprietarul care a refuzat să te primească sau ţi-a transmis să-ţi anulezi vacanţa. 

De asemenea, dacă ajungi la acel hotel şi nu eşti primit, acesta este obligat să-ţi asigure şi transportul până la unitatea de cazare ce-ţi va fi oferită ca alternativă. 

Pentru a beneficia de această protecţie, trebuie doar să suni la Booking dacă nu te înţelegi cu proprietarul. ”Discuţia trebuia purtata cu Booking, nu cu hotelul. Rezervarea dvs. a fost făcută pe site-ul lor şi atunci sunt 100% răspunzători de neseriozitatea sau overbooking-ul partenerilor.” scrie un internaut. ”Conform contractului dintre Booking şi hotel, în cazul în care hotelul nu poate să ofere cazarea rezervata, HOTELUL ESTE OBLIGAT sa-i ofere turistului o altă cazare la aceleaşi standarde, iar dacă aceasta este mai scumpă, hotelul vinovat trebuie să suporte diferenţa. Deci trebuia contactat Booking şi semnalat cazul.” arată un alt comentariu. 

Citiţi materialul integral pe dcnews.ro

 

Comentarii