De Business

Punem punctul pe știi

Sindicalistul Rădoi de la Metrou câştiga mai ceva ca un şef de multinaţională

sâmbătă, 27 martie 2021, 12:57
2 MIN
 Sindicalistul Rădoi de la Metrou câştiga mai ceva ca un şef de multinaţională

Mai mulţi membri ai sindicatului condus de Ion Rădoi au coborât pe şine în staţia de metrou Piaţa Unirii împiedicând pornirea trenurilor. În spatele acestora s-a aflat un baron sindical. Protestul vine după ce Metrorex a notificat joi, 25 martie, firma care administrează spaţiile comerciale de la metrou ca, în regim de urgenţă, să fie eliberate şi predate către administratorul reţelei de transport toate spaţiile comerciale amplasate în incinta staţiilor de metrou până pe 2 aprilie. Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a afirmat recent, referitor la contractul pentru valorificarea spaţiilor comerciale de la metrou, că acesta este o gaură neagră în veniturile Metrorex. 

Deşi este expirat din 2018, firma sindicatului ocupă, în continuare, abuziv aceste spaţii şi le subînchiriază către terţi, deşi statutul Metrorex interzice subînchirierea lor. Ion Rădoi este şeful sindicatului de la Metrou. El conduce şi Federaţia Sindicatelor din Transporturi, TRANSLOC şi Servicii Publice. În ultima sa declaraţie de avere, din 2020, Ion Rădoi menţionează că primeşte, anual, suma de 227.882 de lei, adică 19.000 de lei/lună. Suma s-a dublat faţă de anul 2017 când Rădoi lua doar 117.000 de lei. Rădoi menţionează 4 terenuri din care unul la graniţa cu Ilfov de aproape un hectar. El mai deţine 4 imobile şi bijuterii de 6.500 de euro.

Cititi si: Sindicalistul PSD Rădoi, cel care a blocat metroul, câștigă 19.000 de lei pe lună. Are o avere de nabab

De circa 20 de ani, lider al sindicatului de la metrou este Ion Rădoi, fost parlamentar PSD şi, până în 2010, lider al organizaţiei PSD din Giurgiu. O vreme, Rădoi a condus şi sindicatul RATB, deci putea bloca tot transportul în comun din Bucureşti.

În urma protestului de azi, neavând cum să folosească metroul pentru a merge la serviciu, la şcoală sau la grădiniţă, bucureştenii au fost nevoiţi să se înghesuie în mijloacele de transport de suprafaţă. Aproape nicio măsură anti-COVID nu a mai putut fi respectată.

SURSA: newsweek.ro

Comentarii