Spotify le va pune utilizatorilor muzică în funcție de starea emoțională

miercuri, 03 februarie 2021, 10:50
2 MIN
 Spotify le va pune utilizatorilor muzică în funcție de starea emoțională

Vești noi pentru utilizatorii Spotify. Compania suedeză a anunțat ce plan are în următoarea perioadă. Sunt vizate persoanele care nu sunt abonate la versiunea Premium. Ce trebuie să știe aceștia și ce s-ar putea schimba în curând?

Compania a depus actele pentru un brevet care descrie o modalitate de folosire a microfonului, pentru a afla cât mai multe date despre proprii utilizatorii. Microfonul poate capta sunete care ajută compania să înţeleagă mai bine utilizatorii şi nevoile acestora.

Astfel, conform descrierii care însoţeşte brevetul, instrumentul închipuit de Spotify va folosi microfonul pentru a ajuta compania suedeză să deducă vârstă, genul, originea şi, foarte interesant, starea emoţională a utilizatorilor.

De asemenea, în funcţie de starea emoţională a utilizatorului, Spotify va personaliza reclamele şi recomandările muzicale pe care le realizează prin listele personalizate de melodii. Mai exact, ascultătorii vor primi reclame cu un conținut de care cu siguranță vor fi interesați.

În aceleaşi scopuri, vor fi folosite şi alte sunete, precum claxoanele maşinilor sau sunetul tastaturilor. Acestea vor ajuta Spotify să înţeleagă unde se află şi ce face utilizatorul şi, la fel, să-i facă recomandări şi să-i afişeze reclame în consecinţă.

Din păcate însă, ascultarea utilizatorilor este una dintre cele mai intrusive strategii la care pot apela companiile care câştigă bani din publicitate digitală, iar utilizatorii ar putea avea o reacție negativă când vor afla, aşa cum a fost şi cazul Facebook, în urmă cu mai mulţi ani.

Aflați amănunte de pe capital.ro.

Comentarii