Monitorizare a Primăriei, în patru puncte

Studiu: Câte maşini intră în Iaşi într-o zi de lucru între orele şapte şi opt

luni, 21 septembrie 2020, 01:50
3 MIN
 Studiu: Câte maşini intră în Iaşi într-o zi de lucru între orele şapte şi opt

Primarul susţine că, pentru ora de vârf, numărul se dublează. Intrarea prin Bucium nu a fost luată în calcul. “Fluxurile de circulaţie acolo sunt reduse pentru că aglomeraţia de pe Bucium este făcută cu cetăţeni care locuiesc în municipiul Iaşi. Eu m-am referit la aportul din exterior, foarte puţină lume vine dinspre Poieni, Schitu-Duca, cea mai mare parte sunt cei care circulă din interiorul municipiului Iaşi, din ansamblurile rezidenţiale construite”, explică Chirica.

 

Primăria a monitorizat traficul la orele de vârf ale dimineţii în principalele puncte de intrare în municipiu din Zona Metropolitană. Prin acest demers, municipalitatea a intenţionat să afle care este afluxul de vehicule care ajung în Iaşi din comune limitrofe ale oraşului. Zonele luate în considerare de către Primărie au fost Păcurari (de la rond Carrefour ERA), CUG (zona Centrului Expoziţional Moldova), Breazu (limita administrativă cu Rediu) şi pe şos. Iaşi – Voineşti (limita administrativă cu Miroslava).

Măsurătorile au fost efectuate în intervalul orar 7.00 – 8.00 în ziua de joi, 17 septembrie. Potrivit primarului, măsurătorile au arătat următoarele date de trafic, pe sensul de intrare în oraş: 1.799 dinspre rond ERA, 1.005 dinspre Miroslava (prin şos. Iaşi – Voineşti), 954 dinspre CUG şi 440 vehicule dinspre Breazu. Astfel, un total de aproximativ 4.200 de vehicule pe oră, iar doar 140 dintre acestea au fost vehicule cu o capacitate de peste 7 tone. În schimb, pe sensul de ieşire, primarul a enumerat următoarele date: 764 spre CUG, 747 spre Miroslava, 276 spre rond ERA şi 73 pe la Breazu. „În total, au intrat în municipiul Iaşi aproximativ 4.200 de vehicule pe oră şi aproape 1.700 de vehicule au părăsit municipiul Iaşi. Am ales un interval de o oră pentru că, până la ora 7.20, traficul este relativ normal, iar după această oră se intensifică foarte mult, atinge apogeul spre ora 8.00, după care începe o diminuare spre orele 9.00. Practic, toate cifrele despre care eu vorbesc vor trebui înmulţite cu 2”, a comentat primarul Mihai Chirica.

Edilul a adăugat că această monitorizare explică motivul pentru care intersecţiile majore din Iaşi sunt aglomerate la ore de vârf, în condiţiile şi unui aflux mare de maşini din interiorul oraşului. Întrebat despre zona Bucium, primarul a menţionat că traficul din această zonă ar fi generat în special de locuitorii oraşului, şi nu de către şoferii din zona metropolitană. „Nu am mai monitorizat din două motive. Fluxurile de circulaţie acolo sunt reduse pentru că aglomeraţia de pe Bucium este făcută cu cetăţeni care locuiesc în municipiul Iaşi. Eu m-am referit la aportul din exterior, foarte puţină lume vine dinspre Poieni, Schitu-Duca, cea mai mare parte sunt cei care circulă din interiorul municipiului Iaşi, din ansamblurile rezidenţiale construite”, a susţinut edilul. Referindu-se la soluţii pentru fluidizarea traficului din zona metropolitană, primarul a vorbit despre transport pe calea ferată cu mai multe staţii de-a lungul oraşului şi construirea de parcări „Park & Ride”.

Primarul a mai vorbit şi despre aglomeraţia din jurul unităţilor de învăţământ în contextul în care părinţii nu sunt lăsaţi să intre cu copiii în curtea şcolilor. „Cred că este bine să recomandăm Inspectoratului Şcolar Judeţean ca, acolo unde este cazul, triajul epidemiologic să se facă la intrarea în unitatea de învăţământ, iar părinţii să aştepte cu distanţare socială în interiorul curţilor”, a mai spus Mihai Chirica. 

 

 

Comentarii