A fost ingropata cu cascavalul in brate. Unde a fost descoperita cea mai veche bucata de branza din lume

vineri, 07 martie 2014, 09:28

Pentru ca branza sa se matureze suficient, e nevoie de cateva luni sau chiar de cativa ani. Cercetatorii din Germania au descoperit insa o bucata care are peste 3.600 de ani.Cercetatorii nemti au descoperit o bucata de branza intacta, ingropata alaturi de o mumie, in desertul Taklamakan, din China, potrivit USA Today.

Bucata de branza a fost ingropata impreuna cu mumia si depusa intr-o barca de lemn, totul fiind infasurat in piele de vaca. Se crede ca mumia provine din timpul epocii de bronz. Felul in care a avut loc inmormantarea au creat conditii ideale pentru pastrarea bucatii de branza. Nu se stie inca de ce a ajuns produsul lactat alaturi de mumie, insa cercetatorul Andrej Shevchenko, cel care a si condus studiul, a declarat pentru USA Today ca ar putea fi vorba de mancare pentru viata de apoi.

Un chimist de la Institutul de genetica si biologie moleculara celulara Max Planck, din Germania, spune ca analizele au putut determina faptul ca este vorba de branza, si nu de unt sau alt produs lactat, analizand proteinele care se aflau in aceasta.