Confesiunile unei stewardese românce care a lucrat pentru o companie din lumea arabă

joi, 26 iunie 2014, 19:30
2 MIN
 Confesiunile unei stewardese românce care a lucrat pentru o companie din lumea arabă

Pentru Ana G. timpul se măsoare în zboruri, iar destinaţii ca Las Vegas, Miami sau Hong Kong devin doar alte puncte pe harta curselor şi ştirile internaţionale de la televizor capătă o cu totul altă însemnătate după ce zilnic interacţionezi cu oameni din alte locuri. Este absolventă a Facultăţii de Sociologie din Bucureşti, iar timp de doi ani ca însoţitoare de bord la o companie aeriană din Golf.

Tokyo, Las Vegas, New York, Melbourne, Johannesburg, Beijing, Miami, Bangkok, Jakarta şi Moscova sunt doar câteva dintre cele 47 de oraşele pe care le-a vizitat în tot acest timp.

„Odată recrutată şi ajunsă în Doha (Qatar) am intrat într-o sesiune de traininguri de două luni. Şase zile pe săptămână, timp de 8-9 ore pe zi, am făcut traininguri. După ce se încheie formalităţile de zbor şi se iau toate avizele şi atestatele, am început să zbor iar din momentul acela totul devine rutină. În total, în cei doi ani de zile cât a lucrat ca însoţitoare de bord, a văzut oraşe din 47 de ţări din Africa, Australia, America de Nord, Asia şi Europa”, a povestit tânăra.

Singurul continent pe care nu l-a văzut este America de Sud. "Am o hartă, unde am punctat toate destinaţiile în care am fost. Spre America de Sud sunt zboruri foarte grele, foarte lungi", precizează ea.

Fosta însoţitoare de bord subliniază că este un sentiment aparte de libertate să ştii că poţi pune puncte pe hartă şi este suficient să conturezi un plan pentru a ajunge acolo. "Nu ai îngrădiri legate de transport, datorită facilităţilor oferite de companie. Nu ai îngrădiri financiare pentru ca salariul îţi permite acest lux oricând îl doreşti. Şi este minunat să simţi cum poţi să îţi desenezi propria hartă", spune ea.

Salariile atractive dar şi posibilitatea de a călători în toată lumea îi determină pe români să aplice pentru un job în cadrul transportatorilor aerieni străini.

Dacă în România salariul unei însoţitoare de bord începe de la 1.500 de lei (340 de euro), în străinătate depăşeşte 1.000 de euro net pe lună. "Salariul începea de la 1.300 de euro pe lună net şi puteam ajunge la 2.000 de euro în funcţie de numărul de ore zburate", spune ea.

Deşi compania aeriană suporta toate costurile cu cazarea în Doha şi utilităţile, fosta însoţitoare de bord precizează că viaţa în oraşul arab este scumpă.  "Viaţa este extrem de scumpă în Doha. Ai apartamentul asigurat de companie, singura grijă fiind ce mănânci, nu poţi să pui deoparte cât ţi-ai propus. Dacă vrei să ieşi în oraş totul este foarte scump, alimentele sunt şi de trei ori mai scumpe ca în România", mărturiseşte ea.

 

Comentarii