De Business

Punem punctul pe știi

Este sau nu noul brand al Iaşului o lovitură? Se decide la Londra. Trei agenţii ieşene, pe lista scurtă în finala unei prestigioase competiţii

miercuri, 28 decembrie 2022, 02:50
5 MIN
 Este sau nu noul brand al Iaşului o lovitură? Se decide la Londra. Trei agenţii ieşene, pe lista scurtă în finala unei prestigioase competiţii

Trei agenţii de branding din Iaşi sunt nominalizate la premiile Transform Europe 2023, cea mai prestigioasă competiţie de branding de pe continent. Identitatea de brand a Iaşului, care a stârnit ample controverse la lansarea din prima jumătate a acestui an, a ajuns pe lista scurtă a nominalizărilor din această competiţie, şi va avea ocazia să fie apreciată de un juriu format din specialişti în branding care reprezintă firme de renume la nivel mondial.

 

Wiron, Innerpride şi Namogo Design sunt companiile ieşene care pot spera la un premiu în competiţia Transform Europe 2023.

La cea de-a 14-a ediţie a competiţiei europene, agenţia ieşeană Wiron şi Adrian Mironescu, creatorul care o reprezintă, au propus proiectul de branding dezvoltat pentru ACOLAD gentle dentistry, în categoria “Cea mai bună identitate vizuală din sectorul asistenţei medicale”. Acolad Dental este un proiect de familie, dezvoltat de Andreea şi Adrian Mironescu, un medic şi un designer de brand, soţ şi soţie, ce şi-au pus la un loc, în mod armonios, abilităţile pentru că, spune Adrian, “am dorit să creăm cea mai bună experienţă pentru pacienţi, care ilustrează perfect combinaţia noastră ideală – stomatologie blândă şi o experienţă pozitivă pentru pacienţi”.

Ieşeanul care a „bătut” Parisul

Şase nominalizaţi sunt în această categorie, în care ieşenii de la Wiron au toate motivele să spere că vor câştiga aurul. Asta şi având în vedere că în 2021, WIRON a “suflat” Parisului trofeul de aur la categoria “Cel mai bun brand de oraş sau de ţară”, cu brandingul de oraş pentru Buzău, iar în acest an a fost premiat cu bronz la categoria “Cea mai bună identitate vizuală din sectorul public” pentru proiectul de branding realizat pentru Banca Mondială, Inundatii.ro.

“Vedem că brandingul are un rol strategic ce aduce rezultate pozitive pentru comunitate. Mai multe branduri locale puternice, înseamnă un brand puternic de loc. Iar rolul unui brand de loc este de a ghida cum oraşul inspiră, acţionează, animă şi livrează experienţe noi pentru locuitorii săi, investitori şi vizitatori. Nu este vorba despre cum este văzut oraşul acum, ci despre cum vrem să fie văzut mâine! Cheia transformării este implicarea fiecăruia dintre noi”, a explicat Adrian Mironescu, creativul agenţiei ieşene Wiron.

„Pentru brandul de oraş mi se pare important”

La cum va fi văzut Iaşul mâine se gândeşte şi Alex Munteanu, fondatorul Namogo Design, care a creat identitatea vizuală a Iaşului şi care este co-fondator al platformei Oraşul Creatorilor.

“Pentru mine, personal, şi pentru agenţia mea, înscrierea la astfel de concursuri nu e o prioritate, clienţii mei nu cer să vadă trofeele obţinute în concursuri. Dar pentru brandul de oraş mi se pare important. Pentru că au fost destule discuţii legate de brandul Iaşului şi e bine când sunt lăsaţi specialişti renumiţi să se pronunţe. Eu însă aş vrea să comentez despre asta abia după anunţarea câştigătorilor”, a declarant Alex Munteanu, referitor la selectarea Iaşului în cadrul secţiunii Content, la categoria “Cel mai bun brand de loc sau de ţară”.

La începutul lunii aprilie, la o zi de la lansarea brandului de oraş, reţelele de socializare au dat în clocot pe acest subiect. Pe Facebook, logo-ul, sloganul, filmul de prezentare a oraşului, site-ul Destination Iaşi, şi mai ales mesajele imprimate pe suport autocolant, au stârnit un iureş de comentarii.

Vezi mai multe aici şi aici

Multe dintre criticile aduse proiectului lansat de Destination Iaşi se refereau însă în special la greşeli de limbă sau de documentare ale echipei Destination, şi mai puţine erau observaţiile referitoare la identitatea vizuală propusă de Namogo. Identitate care, de altfel, a şi fost adoptată, între timp, de o parte dintre antreprenorii ieşeni.

Innerpride, nominalizată la trei secţiuni din concurs

Iar Innerpride, a treia companie ieşeană care va fi prezenţă la gala Transform Awards a fost

nominalizată la trei secţiuni din concurs, în categoriile “Best localisation of an international brand” (cu un proiect dezvoltat pentru Mons Medius, un consultant şi furnizor integrat de echipamente, materiale şi soluţii pentru industria publicitară, industria textilelor şi pielăriei precum şi pentru alte industrii creative), „Best naming strategy” (cu un proiect dezvoltat pentru Caretta) şi la categoria Cea mai bună identitate vizuală din sectorul logistic şi al transporturilor, cu proiectul BlueAir Aviation.

George Nisioiu, fondatorul Innerpride, susţine că, iniţial, a fost reticent în ce priveşte participarea agenţiei sale la astfel de competiţii. Însă reţinerea s-a disipat pe parcurs, iar în 2022, anul în care firma pe care o conduce a împlinit 20 de ani de existenţă, a obţinut patru premii în concursul Transform Awards North America. “Innerpride este cea mai longevivă agenţie de branding din România. Toate companiile care contează au apărut după noi, iar unele au şi dispărut între timp”, declară George Nisioiu. În concursul de branding în care au fost evaluate proiectele pentru companii nord americane, firma ieşeană condusă de Nisioiu a luat argintul la categoriile şi “Cea mai bună identitate vizuală din sectorul tehnologie, media şi telecomunicaţii” cu soluţia dezvoltată pentru Star Storage. Iar alături de un alt partener american, Gateway Foundation, compania ieşeană a obţinut două premii pentru cel mai apreciat/comentat proiect la categoriile “Cea mai bună identitate vizuală din sectorul de medical şi farmaceutic” şi “Cea mai bună dezvoltare a unei noi mărci în cadrul unui portofoliu de mărci existent”. Motive suficiente pentru Innerpride să spere la un premiu şi în competiţia europeană din 2023.

Când aflăm câştigătorii?

Premianţii vor fi anunţaţi în cadrul unei gale care va avea loc la Londra, în martie. Împărţite în şapte secţiuni, fiecare cu mai multe categorii, proiectele creativilor din domeniul brandingului european vor fi jurizate de un panel de 36 de experţi din industria de branding, marketing şi comunicare corporativă.

Comentarii