anunturi
grandchef
Bolta rece
anunturi
Iasi Tv Life
TeleM
Impact FM regional
anunturi

Plouă cu SF-uri în zonă. Se caută un traseu pentru Autostrada Nordului

GALERIE
autostrada nordului
  • autostrada nordului
- +

Pe segmentul Suceava - Vatra Dornei, studiul de fezabilitate va fi realizat de aceeaşi firmă care se ocupă de tronsonul montan al A8 şi de drumul Bacău - Paşcani. În primul caz, se aşteaptă prelungirea termenului de finalizare. În al doilea, a fost deja împins spre sfârşitul anului viitor.

Cele trei loturi scoase la licitaţie pe sectorul unei părţi din Autostrada Nordului - de fapt, drumul expres Suceava-Baia Mare - au fost atribuite firmelor are urmează să realizeze studiile de fezabilitate. Aceste studii vor determina parametrii, condiţiile şi costurile proiectării şi execuţiei arterei rutiere. La fel ca ultimul segment al drumului expres Ploieşti-Suceava, Paşcani-Suceava-Siret (atribuit în septembrie), al patrulea tronson din AN, Baia Mare-Satu Mare-Petea, a fost lăsat la urmă.

Astfel, Lotul 1, Baia Mare-Bistriţa, a fost adjudecat de asocierea condusă de Search Corporation, cu 15,2 milioane de lei, Lotul 2, Bistriţa-Vatra Dornei, a fost atribuită SC Explan SRL, contra 15,8 milioane, iar de Lotul 3, Vatra Dornei-Suceava, se va ocupa asocierea Best Consulting & Design SRL - Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial, pentru 14,5 milioane de lei fără TVA. Pentru fiecare dintre cele trei loturi ale Autostrăzii Nordului, durata contractului este de 18 luni.

Societatea spaniolă Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial se ocupă şi de reactualizarea documentaţiei similare de pe tronsonul montan al A8, pe care şi-a adjudecat-o în primăvara anului trecut contra 17,6 milioane de lei. Aici, lucrările se derulează cu dificultate: deşi studiul refăcut ar trebui să fie gata în ianuarie, contractul este realizat abia în proporţie de 60 la sută, conform raportărilor de la Ministerul Transporturilor. Aceeaşi societate se ocupă şi de elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru segmentul de 82 km ai drumului expres dintre Bacău şi Paşcani. Aici, lucrările au început în martie 2019, iar termenul de finalizare a fost prelungit cu 10 luni, din martie până la sfârşitul anului viitor.

La începutul verii trecute, un aşa-numit Studiu de Coridor, realizat sub coordonarea Centrului de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a arătat că varianta optimă este implementarea la profil de autostradă a întregului sector Ploieşti-Paşcani. Deşi, de la data anunţului, adică din iunie, documentele oficiale au trecut direct la denumirea „A7“, rămâne de văzut dacă licitaţiile pentru execuţie - care vor fi lansate cel mai probabil începând cu anul 2022 - vor fi pentru autostradă sau pentru drum expres.

Mai trebuie precizat că, spre deosebire de regimul de autostradă, viteza maximă este mai mică pe drumul expres, benzile - care pot fi şi în număr de doar două pe sens - sunt mai înguste şi nu există cele de urgenţă. De asemenea, spaţiul median e mai mic, iar curbele şi razele şoselei sunt diferite. În România, încă nu există un drum de categorie expres/mare viteză.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Sistemul african din interiorul României europene (I)

Mihai CHIPER

Sistemul african din interiorul României europene (I)

În relaţia cu exteriorul suntem europeni cu papion, în geopolitica internă regională triburi cu umutsha şi ibheshu.

opinii

Culpa idealismului

Codrin Liviu CUȚITARU

Culpa idealismului

La o privire atentă, se observă că, în cazul lui Eliot (invers faţă de mulţi dintre contemporanii săi), tipologia colectivă constituie doar un pretext pentru investigaţia psihologică de adâncime. Individualităţile sunt aşezate în interiorul butaforiei comunitare pentru a li se putea pune mai clar în evidenţă particularităţile morale. Nu întâmplător, aş spune, (şi) din perspectiva acestei opere, autoarea a fost considerată creatoarea (prin iradiere) a realismului psihologic.

Pietrele făcute pâine. Despre diavol şi economie

Gabriel MURSA

Pietrele făcute pâine. Despre diavol şi economie

Confundând banii cu resursele, luciferul inflaţionist a transformat pietrele în pâine, pentru că toată lumea s-a lăsat înşelată, şi-a falsificat calculele... Însă atunci când rata dobânzii începe să crească - şi ea creşte în mod inexorabil -, „bula” se sparge, iar pojghiţa de prosperitate se evaporă, lăsând în urmă un noian de investiţii nefericite...

Războiul Crimeei. Crimele războiului

Florin CÎNTIC

Războiul Crimeei. Crimele războiului

Patrie şi centru al puterii Hoardei de Aur, Crimeea a fost placa turnantă, fantasmatică şi geopolitică, a sălbaticului absolutism rusesc, care se revendică încă, şi astăzi, de la tradiţia jafului sângeros practicat de „Altîn Ordu”.

pulspulspuls

Vă mai amintiţi de dosarul „Piţa pentru ţaigheri”? Iote că apare şi şeful la bară!

Vă mai amintiţi de dosarul „Piţa pentru ţaigheri”? Iote că apare şi şeful la bară!

Numai mâine nu-i poimâine, stimaţi participanţi la trafic: aşa ar putea spune unul din cei mai şugubeţi şefi din ţaigherimea roteristă ieşeană, Piele de Pork pe numele lui complet. 

Caricatura zilei

De ce s-a inventat internetul și de către cine?

Editia PDF

Bancul zilei

Doi prieteni se întâlnesc dupa multa vreme: - Ei, prietene, cum e viata de barbat însurat? - Excelenta! Am reu (...)

Linkuri sponsorizate

Parteneri

Alte publicatii

    Fotografia zilei

    Intrebarea zilei

    Credeti ca blocurile ridicate dupa anii 2000 in Iasi si in tara sunt sigure in cazul unui cutremur major?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.