Plouă cu SF-uri în zonă. Se caută un traseu pentru Autostrada Nordului
anunturi
Eurotrip
grandchef
anunturi
Bolta rece
anunturi
metalco

vineri, 23.04.2021

Plouă cu SF-uri în zonă. Se caută un traseu pentru Autostrada Nordului

GALERIE
autostrada nordului
  • autostrada nordului
- +

Pe segmentul Suceava - Vatra Dornei, studiul de fezabilitate va fi realizat de aceeaşi firmă care se ocupă de tronsonul montan al A8 şi de drumul Bacău - Paşcani. În primul caz, se aşteaptă prelungirea termenului de finalizare. În al doilea, a fost deja împins spre sfârşitul anului viitor.

Cele trei loturi scoase la licitaţie pe sectorul unei părţi din Autostrada Nordului - de fapt, drumul expres Suceava-Baia Mare - au fost atribuite firmelor are urmează să realizeze studiile de fezabilitate. Aceste studii vor determina parametrii, condiţiile şi costurile proiectării şi execuţiei arterei rutiere. La fel ca ultimul segment al drumului expres Ploieşti-Suceava, Paşcani-Suceava-Siret (atribuit în septembrie), al patrulea tronson din AN, Baia Mare-Satu Mare-Petea, a fost lăsat la urmă.

Astfel, Lotul 1, Baia Mare-Bistriţa, a fost adjudecat de asocierea condusă de Search Corporation, cu 15,2 milioane de lei, Lotul 2, Bistriţa-Vatra Dornei, a fost atribuită SC Explan SRL, contra 15,8 milioane, iar de Lotul 3, Vatra Dornei-Suceava, se va ocupa asocierea Best Consulting & Design SRL - Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial, pentru 14,5 milioane de lei fără TVA. Pentru fiecare dintre cele trei loturi ale Autostrăzii Nordului, durata contractului este de 18 luni.

Societatea spaniolă Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial se ocupă şi de reactualizarea documentaţiei similare de pe tronsonul montan al A8, pe care şi-a adjudecat-o în primăvara anului trecut contra 17,6 milioane de lei. Aici, lucrările se derulează cu dificultate: deşi studiul refăcut ar trebui să fie gata în ianuarie, contractul este realizat abia în proporţie de 60 la sută, conform raportărilor de la Ministerul Transporturilor. Aceeaşi societate se ocupă şi de elaborarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru segmentul de 82 km ai drumului expres dintre Bacău şi Paşcani. Aici, lucrările au început în martie 2019, iar termenul de finalizare a fost prelungit cu 10 luni, din martie până la sfârşitul anului viitor.

La începutul verii trecute, un aşa-numit Studiu de Coridor, realizat sub coordonarea Centrului de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică din cadrul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a arătat că varianta optimă este implementarea la profil de autostradă a întregului sector Ploieşti-Paşcani. Deşi, de la data anunţului, adică din iunie, documentele oficiale au trecut direct la denumirea „A7“, rămâne de văzut dacă licitaţiile pentru execuţie - care vor fi lansate cel mai probabil începând cu anul 2022 - vor fi pentru autostradă sau pentru drum expres.

Mai trebuie precizat că, spre deosebire de regimul de autostradă, viteza maximă este mai mică pe drumul expres, benzile - care pot fi şi în număr de doar două pe sens - sunt mai înguste şi nu există cele de urgenţă. De asemenea, spaţiul median e mai mic, iar curbele şi razele şoselei sunt diferite. În România, încă nu există un drum de categorie expres/mare viteză.

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Florin NICULA

Primăria nu are proiecte de anvergură, consilierii se încaieră pe margine

Aceleaşi idei au fost rostogolite de la un buget la altul de Mihai Chirica, doar că acum nu a mai fost consensul de altădată.

Filmuletul zilei

opinii

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

Alexandru CĂLINESCU

New York şi Bucureşti în oglinzi paralele

Scrisă alert, fructificând o documentaţie impresionantă (studiul a avut o primă ediţie apărută în 2016 la editura americană Common Ground), exploatând inteligent o ipoteză de lucru ce se dovedeşte fertilă, cartea Marianei Neţ ne oferă o lectură pasionantă. Este, fără dublii, unul dintre evenimentele editoriale ale acestui an.

Vuia (III)

Neculai SEGHEDIN

Vuia (III)

Biograful oficial al lui Traian Vuia a fost inginerul George Lipovan (1905-1972). Acesta a studiat la Şcoala Politehnică din Timişoara, Universitatea din Paris, şcoala de jurnalişti din Paris şi la şcoala militară aeronautică din Bucureşti. În 1925, Lipovan pleacă la Paris, unde îl întâlneşte pe Vuia, de care îl va lega o puternică relaţie de prietenie, dovadă fiind îndelungata corespondenţă dintre cei doi. Lui Lipovan îi datorăm seria de cărţi dedicate lui Vuia, bazate pe mărturiile inventatorului şi pe propriile sale cercetări documentare.

Competiţia mare

Nicolae CREŢU

Competiţia mare

Viaţa însăşi este, desigur, şi competiţie: dar înţelegând prin asta, din perspectiva valorilor omului (care îl disting de animalitate), nu malthusiana sfâşiere de homo hominilupus, ci un spirit al emulaţiei meritocrate definit prin fair play. Metaforism sportiv, da: fără „dopaj”, nici blaturi sau „arbitri” părtinitori, corupţi, fără trucaje şi măsluiri. 

pulspulspuls

Oare va ajunge scaunul de la ales la 100 de mii de coco au ba?

Oare va ajunge scaunul de la ales la 100 de mii de coco au ba?

O boare de semne de îngrijorare cică ar fi trecut zilele asteape deasupra viilor politice româneşti şi ieşene, stimaţi telespectatori, după ce pe piaţă ar fi apărut datele singurului sondaj politic credibil de la alegeri încoace. Iar acolo curioşii au putut vedea, cu oarecare surprindere, evident, că AUR a trecut sesizabil peste USR. 

Caricatura zilei

Urare

Editia PDF

Bancul zilei

Parintele Vasile a strâns 5 ani bani pentru clopotnita, dar nu i-au ajuns decât pentru un BMW.  

Parteneri

Alte publicatii

    Intrebarea zilei

    Sute de persoane au ieșit în stradă pentru a protesta împotriva resticțiilor legate de COVID. Care ar trebui să fie pasul următor?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2020 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.