Războiul de la Operă continuă: Un „contract de telemuncă“ a pus paie pe foc

joi, 30 ianuarie 2020, 03:02
3 MIN
 Războiul de la Operă continuă: Un „contract de telemuncă“ a pus paie pe foc

Ce răspunsuri are managerul Operei la acuzaţiile aduse de angajaţi, prin intermediul „Ziarului de Iaşi“? Aceştia vin însă cu noi acuzaţii.

Beatrice Rancea a explicat pentru „Ziarul de Iaşi“ acuzele conform cărora ar fi cheltuit discreţionar 2 milioane de lei din rectificarea bugetară primită anul trecut de la Ministerul Culturii. Aceasta a specificat că toate cheltuielile făcute au acoperire cu necesităţile existente în instituţia culturală, şi că nu este adevărat că ar fi cheltuit banii într-un mod ilegal sau preferenţial.

„Sunt lucruri false, am discutat cu tot compartimentul financhiar-contabil, sunt referate în spate la toate actele, la toate achiziţiile, tot ce am cumpărat există“, a precizat Beatrice Rancea.

„Ziarul de Iaşi“ a insistat şi asupra contractului angajatului Cristian Albu, despre care fosta contabilă a Operei, Simona Alice Gogan, susţine că are un „contract de telemuncă“, de opt ore, încheiat cu Opera pe baza căruia încasează circa 4.000 de lei net, suma brută fiind de 5,587 de lei, dar mai ia şi un spor de „condiţii vătămătoare“, de 838 lei, şi o alocaţie pentru locuinţă, lunară, în valoare de 1.510 lei. Însă, conform Simonei Alice Gogan, sporurile acordate sunt nejustificate din moment ce el nu îşi desfăşoară activitatea în birourile Operei.

„Albu Cristian ocupă funcţia de consilier resurse umane fără fişă de post, fără a presta niciun serviciu pe care în mod normal un consilier de specialitate în cadrul biroului Resurse Umane ar trebui să îl presteze, de exemplu să ţină evidenţa contractelor de muncă individuale ale salariaţilor din ONRI, să întocmescă contracte de muncă sau acte adiţionale, să elibereze adeverinţe la solicitarea salariaţilor, să gestioneze REVISAL-ul, să calculeze salariile şi tot ce este legat de plata salariilor etc.“, a mai punctat Gogan.

Beatrice Rancea a precizat pentru „Ziarul de Iaşi“„întregul contract este legal“, că ar fi fost supus şi unei verificări, care a trecut, a Curţii de Conturi, şi că a mai fost verificat „de cel puţin cinci avocaţi“.

Întrebată de ce e atât de specială activitatea prestată de Cristian Albu încât să aibă un contract substanţial la Iaşi, fără a fi prezent în instituţie, aceasta a explicat că l-a cunoscut de pe vremea în care era balerină la Opera din Bucureşti şi că este o persoană „care cunoaşte foarte bine sistemul bugetar al instituţiilor de tipul nostru, care avem ca ordonator de credite Ministerul Culturii, unde sunt foarte multe reguli care trebuie respectate. L-am rugat să fie alături de noi, să le îndrume pe angajatele noastre, că pentru o echipă nouă sunt reguli greu de înţeles“, a explicat Beatrice Rancea.

La întrebarea ce treabă are fişa postului unei persoane angajate la resurse umane cu domeniul achiziţiilor publice şi cu sistemul bugetar, aceasta a răspuns că „ne ajută şi pe resurse umane“.

Rancea a mai făcut precizări şi în cazul celor două contracte, cu acelaşi număr de înregistrare, făcute pe numele managerului Operei din Cluj, Florin Estefan. Ea a spus că contractul corect a fost cel cu onorariul de circa 1.000 de euro, nu cel cu titlu gratuit, făcut iniţial, care trebuia anulat.

„Orice manager care a prestat într-o altă instituţie a fost plătit. El a cântat în Traviata când era ministrul Breaz în sală, a spus că va cânta pe gratis, oricum nu aveam bani să îi dăm atunci, şi i-a spus doamnei Gogan că domnul Estefan vrea să cânte gratis şi a făcut primul contract. Apoi i-am spus că nu este corect, şi că ar trebui plătit, şi atunci a făcut al doilea contract. O ilegalitate este când nu a prestat şi există contractul, dar nu înţeleg care e problema dacă am spus «hai să facem ceva» şi apoi ne-am răzgândit“, a completat Beatrice Rancea.

VEDEȚI ȘI:

MEMORIU: Acuzații grave pentru Beatrice Rancea lansate de fosta şefă de la Achiziţii

Comentarii