131 de elevi au ratat un loc la liceu după repartizarea computerizată

sâmbătă, 18 iulie 2015, 01:55
2 MIN
 131 de elevi au ratat un loc la liceu după repartizarea computerizată

În urma repartizării computerizate care a avut loc în urma examenului naţional de evaluare la clasa a VIII-a, au rămas fără un loc la liceu 131 de elevi, dintre cei 5.049 de candidaţi care s-au înscris. S-au ocupat astfel 4.918 locuri dintre cele 5.516 câte au fost stabilite de la minister.

 

Cauzele pentru care aceşti elevi au rămas pe dinafară este completarea insuficientă a opţiunilor, dorinţa acestora de a ajunge la anumite şcoli cu medii mai mari de intrare sau în zone apropiate de domiciliu. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean anunţă că aceştia vor fi consiliaţi mai bine în etapa următoare. „Medii de intrare foarte mari la Colegiul Naţional, care conduce detaşat în aceste opţiuni, urmat imediat de colegiile Negruzzi şi de Racoviţă. Alte licee bine cotate sunt Informatica şi Eminescu, unde la clasele de limbă franceză bilingv s-a intrat cu media 9,16. Liceele Alecsandri, Ibrăileanu, Cantemir sunt solicitate de elevi cu medii bune, de nivel acceptabil, 8.80 – 9. Remarcăm o perspectivă bună pentru liceele economice, mai ales Colegiul Economic Administrativ, la care se intră cu medii de 8.00, aspect confirmat de-a lungul anilor. În zona liceelor tehnologice, opţiuni reduse pentru  liceele şi colegiile CFR, Leonida, Sturdza, Mecatronică. Soluţie de salvare sunt clasele de şcoală profesională, clase de seral, diversificarea ofertei de specializări”, a declarat Camelia Gavrilă, inspector şcolar general.
 
Aceasta este de părere că măsurile necesare care trebuie luate la nivel de politici educaţionale sunt bursele acoperitoare pentru cazare şi masă, susţinerea elevilor buni pentru a urma şcoli/ licee tehnologice cu tradiţie, cu dotări adecvate, profesori bine pregătiţi, ateliere şi parteneriate cu agenţi economici de anvergură. Admiterea va continua cu alte etape şi anume, intrarea la şcolile profesionale. „Admiterea este un proces dinamic pe care îl monitorizăm cu atenţie, solicitând  directorii, diriginţii şi consilierii psihopedagogi să se implice pentru a orienta avizat şi obiectiv alegerile elevilor, traseul lor pe drumul pregătirii profesionale”, a adăugat inspectorul şcolar.
 
 

 

Comentarii