Chirica: 4 dosare / Alexe: 3 dosare. De ce totuşi cei doi nu au motive de îngrijorare până în ziua alegerilor?
Daca cei doi vor câstiga la viitoarele alegeri locale înca o tura în fruntea insti (...)
citeste totjoi, 28.03.2024
Preşedintele asociaţiei service-urilor auto susţine că tarifele RCA pentru persoanele fizice sunt mai mari cu 25-30% faţă de perioada anterioară.
Preţurile maxime ale poliţelor de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA), anunţate luni de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), arată un transfer al costurilor dinspre transportatori către persoanele fizice, în condiţiile în care tariful pentru camioanele cu masa mai mare de 16 tone a scăzut cu circa 40% faţă de media pieţei, iar cel pentru autoturisme a crescut cu circa 30% faţă de luna februarie a acestui an, a declarat ieri, pentru News.ro, preşedintele Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), Cristian Muntean.
Luni, ASF a stabilit preţurile care vor fi valabile timp de şase luni în România, după decizia Guvernului de îngheţare a preţurilor. Astfel, tariful maxim RCA pentru un camion cu masa peste 16 tone va fi de 7.534 lei, iar tariful maxim anual al unei poliţe obişnuite, pentru un autoturism cu o capacitate cilindrică între 1.201-1.400 cmc, deţinut de o persoană cu vârsta cuprinsă între 31 şi 40 de ani, va fi de 610 lei. Potrivit calculelor asociaţiei service-urilor auto, preţul poliţelor pentru camioanele de peste 16 tone este mai mic cu circa 40% faţă de media din perioada anterioară, de 12.500 lei. ”Totodată, observ o creştere cu circa 30% a tarifului RCA pentru autoturisme.
Potrivit raportului Milliman, în februarie 2016, tariful RCA mediu pentru un autoturism de acest tip, pentru aceeaşi categorie de vârstă, era de 466 lei pe an, acum este 610 lei”, a spus Muntean, pentru News.ro. Şeful ASSAI consideră că şi preţul RCA pentru camioane este exagerat, în condiţiile în care firmele de asigurări şi-au optimizat costurile din 2015 până în prezent prin înjumătăţirea comisioanelor brokerilor şi prin desfiinţarea sediilor din judeţele care nu erau profitabile. ”Eu personal nu sunt mulţumit de tariful propus de ASF, este cu 25-30% mai mare decât ar trebui sa fie. Din raportul Milliman, la camioanele de peste 16 tone, prima de risc reprezinta 28% din tariful de 7.534 lei. Restul sunt cheltuieli adiţionale nejustificat de mari”, a mai spus Muntean.
Transportatorii au acuzat ASF că ţine ascuns raportul de cercetare asupra pieţei RCA, efectuat de firma Milliman, susţinând că acest raport demonstrează că tarifele RCA au crescut nejustificat de mult din 2015 încoace. ASF a publicat părţi din raport în acest an. Piaţa RCA este zguduită de probleme, în condiţiile în care două companii de pe piaţă, Astra şi Carpatica Asig, au intrat în faliment, iar City Insurance şi Euroins se află în diverse proceduri speciale. Pe piaţa RCA au rămas acum doar opt jucători: Euroins, City Insurance, Allianz-ţiriac, Generali, Asirom, Omniasig, Groupama şi Uniqa.
Cuvinte cheie: + RCA, costuri, persoane fizice, transportatori
© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.
Nou scandal: Postări cu soldaţi israelieni care se joacă cu lenjeria intimă a femeilor din Gaza
Prefectul Cojocaru acuză conducerea Aeroportului Iaşi de "politizare cu penali"
Conferința ,,BRICS și ordinea economică mondială”, la sediul Academiei Române din Iași
Premierul anunţă că “nu este oportun ca magazinele să fie închise în weekend”
Ministrul Energiei explică modul cum va fi aplicată schema de plafonare la gaze şi energie
Noi măsuri în privinţa sistemului electronic RO e-Factura. Ce măsură anunţă Guvernul
Integritatea hibridă a lui Herman von Hebel, preşedintele Comisiei Pre-Vetting din Republica Moldova
STUDIU - Gheaţa polară se topeşte şi modifică rotaţia Pământului: Timpul însuşi este afectat
Grav accident rutier în Dolj, unde două maşini s-au ciocnit, iar una a luat foc
Luis Enrique şi Hansi Flick, pe lista scurtă pentru a-i succede lui Xavi la FC Barcelona
O capsulă cu senzori ar putea fi o alternativă la endoscopie
Putin spune că Rusia nu va ataca NATO, dar că avioanele F-16 date Ucrainei vor fi doborâte
Ucraina afirmă că a doborât peste noapte 26 de drone de atac ruseşti
Beyoncé, vedeta pop de culoare din Texas, îşi lansează primul album country
Grecia: Cele mai ridicate temperaturi pentru luna martie din ultimii douăzeci de ani
Nissan va investi în unitatea de vehicule electrice Ampere a grupului Renault
Prima Doamnă Jill Biden a scris o carte pentru copii despre pisica de la Casa Albă
Sonda japoneză SLIM a supravieţuit celei de-a doua nopţi pe Lună
Medicamentele hormonale ar putea creşte riscul de tumori cerebrale
PSD Iaşi anunţă că un nou primar PNL va candida pe listele lor la alegerile locale
Ce pot indica modificările patologice ale examenului de urină? (P)
Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat
Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea
Totul despre evaluarea copiilor din Iaşi care vor împlini 6 ani după începerea clasei pregătitoare
O nouă reţea de gaze, cu peste 1.700 de branşamente, într-o comună de lângă Iaşi
Un arhitect în cursa pentru Primăria Iaşi. Este candidat din partea REPER
Expoziţie de enciclopedii la BCU Iaşi, sub titlul “Universul într-o carte”
Permis reţinut în vederea anulării: mergea beat criţă cu maşina prin sat
S-a aprobat o nouă majorare de tarife la CFR Călători. Intră în vigoare luni
Guvernul PSD și Antibiotice Iași: un parteneriat strategic pentru sănătatea românilor (P)
Diana Şoşoacă: Mă gândesc foarte serios să candidez la primăria Iaşiului. Cred că voi candida
Dan CONSTANTINMoştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat |
Codrin Liviu CUȚITARURoboţi |
George ŢURCĂNAŞUDespre discursul regionalist din Moldova (II) |
Bogdan ILIESCUSpărgătoarea de coduri |