Autobuzul 30

marți, 16 septembrie 2008, 20:32
3 MIN
 Autobuzul 30

Democrat-liberalii n-au nici un fel de emotii cind vine vorba de scrutinul parlamentar pe colegiile din municipiul Iasi. Au cistigat alegerile pe liste din iunie – vezi numarul de consilieri locali. In plus, cum in marile orase se voteaza proponderent politic, succesul PD-L pare garantat. Acelasi optimism bintuia, insa, primul etaj al sediului de pe Stefan cel Mare si inaintea confruntarii Oprea-Nichita. Rezultatele de la urne se cunosc. La fel ca atunci, democrat-liberalii se lauda astazi ca vor pune accentul in aceasta toamna pe o campanie "door to door". Strategia pare corecta. Intrebarea este daca PD-L dispune de resursele umane capabile sa bata la fiecare usa. La alegerile locale, acest lucru n-a fost prea evident. Si asta, desi Oprea a avut de partea sa nu doar o echipa de campanie, ci trei: activistii fostului PLD, vechii pedisti, plus tinerii angajati de Irina Schrotter. Pe acestia din urma, care au parut si cei mai prezenti in lupta de "strada", PD-L nu va mai putea conta. In plus, nu se vor mai putea baza in municipiu nici pe "propagandistul sef" al organizatiei, Constantin Serban, care se va ocupa de propria candidatura in judet. Principala problema a "portocaliilor" la locale a constat tocmai in esecul de a transforma simpla simpatie in voturi. Or, in conditiile unui interes scazut pentru scrutinul parlamentar, incapacitatea de mobililizare a propriului electorat i-ar putea costa scump pe democrat-liberali.

Cu probleme asemanatoare, dar de o natura diferita, e posibil sa se confrunte si liberalii care au ales sa candideze in municipiu. PNL Iasi dispune de o organizatie de tineret puternica si numeroasa, pe umerii careia va cadea in campanie toata munca "de jos". Cum insa "greii" filialei – Fenechiu, Adomnitei, Vosganian – au ales sa candideze in judet, este usor de presupus ca cei trei vor fi principalii beneficiari ai "singelui proaspat" din partid. Ramine de vazut, de exemplu, pe ce resurse financiare si umane se va baza in campanie Camelia Gavrila.

"Oprea asta e un hot . Am auzit c-a furat de la Universitate 10 milioane de euro. Chiar n-are frica de Dumnezeu? Macar Nichita a mai facut cite ceva". Citatul este desprins dintr-un "talk show" politic din autobuzul 30, imediat dupa primul tur al alegerilor locale. Din cite mi-am dat seama, dialogul avea drept protagonisti doi fosti colegi de serviciu, actualmente iesiti la pensie. Pina la un punct, discutia a avut un caracter privat. Fraza de mai sus a rasunat insa, ca o concluzie implacabila, in tot autobuzul. Purtat pina atunci in contradictoriu, dialogul s-a incheiat subit. De altfel, ce contraargumente ar mai fi putut fi aduse? Batrinelul stia exact suma pe care a "sustras-o" Oprea din visteria universitatii si invocase si divinitatea de partea sa. Sah mat. Pentru multi dintre calatorii aflati atunci in autobuz, siguranta cu care pensionarul si-a expus argumentele trebuie sa fi cintarit mai mult decit o mie de afise. Episodul nu este unul singular. Povestiri cu vecini de bloc, vinzatori la chioscuri sau taximetristi, toti transformati, la un semn, in agenti electorali ai PSD s-au tot auzit. Beneficiind de o structura construita pe modelul de propaganda al Partidului Comunist, social-democratii au punctat, poate chiar decisiv, prin intermediul acestor activisti "deghizati" in civil. Sa nu uitam ca PSD este singura filiala din oras care are organizatii in toate cartierele mari ale urbei. Fiecare mini-filiala dispune de un birou, de un presedinte si doi vici, un secretar responsabil cu ordinea de zi, iar intilnirile membrilor, mai cu seama in preajma campaniei electorale, au loc saptaminal. In contextul votului pe colegii din aceasta toamna, unde lupta se va da mai mult ca oricind prin scarile de bloc, echipa "rosie" poate produce surprize.

Comentarii