Parcari „de avarie” pe trotuare

miercuri, 26 martie 2008, 00:00
3 MIN
 Parcari „de avarie” pe trotuare

Din zone special amenajate si rezervate circulatiei pietonilor, trotuarele s-au transformat in adevarate parcari. In zone ca bulevardul Independentei sau Pacurari, pietonii abia se mai pot strecura printre zecile de masini parcate "regulamentar". S-a ajuns in aceasta situatie ca urmare a deciziei de eliberare a primei benzi de circulatie, destinata mijloacelor de transport in comun.

Solutia de compromis gasita pare sa multumeasca soferii si reprezentantii municipalitatii, mai putin pietonii. Pe alocuri, este nevoie de indeminare pentru a te putea strecura cu un carut de copil pe trotuar.

Parcarile pe trotuar vor fi oficializate

Diferentele dintre parcari si trotuare nu mai exista. In zonele aglomerate de pe strazile principale a devenit problematica circulatia pietonilor. Decizia de eliberare a primei benzi pe bulevarde ca Pacurari sau Independentei a mutat masinile de pe strada direct pe trotuar. Soferii nu risca mai nimic deoarece, de cele mai multe ori, politistii trec cu vederea aceasta stare de fapt.

Situatia este insa dramatica pentru pietoni si cei care locuiesc in zonele respective. Transportarea unui carut de copil sau a unui obiect voluminos este mai ales, pe soseaua Pacurari o reala problema. "Ziua mai este cum este. Desi sint masini parcate, se circula printre ele. Seara insa, se merge in sir indian. Practic, nu ai pe unde sa circuli din cauza masinilor, decit sa te aventurezi prin spatele blocurilor", a descris situatia Mihai Vatafu, care locuieste in Pacurari.

Soferii sustin insa ca nu au alta solutie si incearca pe cit se poate sa nu incurce circulatia pietonilor. "Spuneti-mi unde sa las masina. Pe strada nu se poate, pe trotuar nu se poate. Locuri de parcare nu sint. Eu ce sa fac? Unde sa ma duc? Stiu si eu cum este, pentru ca, dupa ce ma dau jos din masina, merg tot pe trotuar", a replicat Adrian Suciu, sofer.

Nici autoritatile locale nu vad o alta solutie. Mai mult, acestia sustin ca trotuarele din Pacurari sint prea "generoase". Partial, acestea ar urma sa fie transformate oficial in parcari. Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei, a explicat ca mai ales in zona Pacurari nu sint terenuri unde sa se poata construi parcari.

"O parte din aceste terenuri au fost revendicate. Se va face o parcare pe platoul dintre Canta si Luca Arbore. Vom cauta sa rezolvam aceasta situatie amenajind spatii de parcare pe trotuare, fara insa a afecta pietonii", a explicat Chirica.

Mai exact, vor fi construite rampe de intrare si iesire, iar spatiile de parcare de pe trotuare vor fi delimitate. Ca atare masinile nu vor mai putea fi parcate haotic, dar vor ramine in calea pietonilor.

Politia Rutiera: "Nu se dau amenzi"

Inspectorul principal Costel Mindru, seful Serviciului Siguranta Circulatiei pentru Mediu Urban, a precizat ca in prezent nu se dau amenzi pentru masinile parcate pe trotuare. Acesta sustine ca trotuarele permit atit parcarea automobilelor, cit si circulatia pietonilor. "Nu se dau amenzi si nu se sanctioneaza acest lucru. Trotuarele sint late de 6-8 metri, iar pentru pietoni este nevoie de circa 2 metri. Legea spune ca masinile se pot parca pe trotuar daca este lasata o distanta de aproximativ un metru pentru pietoni", a declarat Mindru.

Acesta a adaugat ca soferii care isi lasa masinile parcate pe prima banda de circulatie risca o amenda de 200 lei si sa le fie ridicate automobilele. Astfel, soferii trebuie sa scoata din buzunar cel putin 280 de lei pentru recuperarea automobilului ridicat. In cazul in care masina este lasata mai mult de 24 de ore la depozitul DSPM, soferul trebuie sa achite cite 90 lei pentru fiecare zi de intirziere. Cu toate acestea, si soferii care isi lasa masinile pe trotuar risca sa fie amendati.

Seful Politiei Comunitare, Alexandru Hordila, a explicat ca amenzile sint date in functie de fiecare situatie in parte. "Incercam sa fim intelegatori, dar sint soferi care blocheaza complet accesul pe trotuare, si atunci nu avem alta solutie. In principiu, mergem intr-o prima faza pe avertisment, dar dam si amenzi", a afirmat Hordila.

Reprezentantii Politiei Comunitare sustin ca, in unele cazuri, soferii parcheaza pe trotuare doar din comoditate, existind locuri de parcare in spatele blocurilor. Amenda este similara celei date pentru lasarea masinii pe prima banda de circulatie, respectiv 190 de lei.

"Unii nici nu cauta loc in alta parte. In plus, exista indicatoare cu «oprirea interzisa», iar acest lucru nu inseamna ca se refera numai la parcarea pe strada, ci si pe trotuare", a adaugat Hordila.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii