Aproape 1,7 milioane de apeluri inregistrate de Telefonul Copilului in zece ani de existenta

marți, 11 octombrie 2011, 14:13
3 MIN
 Aproape 1,7 milioane de apeluri inregistrate de Telefonul Copilului in zece ani de existenta

Nevoia de comunicare cu parintii, molestarea fizica, abuzul emotional, neglijenta, neintelegerile din familie, depresia, problemele sentimentale, abuzul sexual sau tentativele de suicid sunt principalele probleme pe care copiii le-au semnalat consultantilor care raspund la 116 111, Telefonul Copilului.

"Zece ani de existenta inseamna foarte mult, nu in timp, ci din punct de vedere al cazurilor solutionate impreuna cu autoritatile abilitate. (…) Problemele cu care se confrunta copiii din Romania variaza de la nevoia de comunicare cu parintii (72 la suta), tristete si singuratate (38 la suta), probleme afective cauzate de divortul parintilor (32 la suta), probleme sentimentale (19 la suta). Numarul cazurilor de abuz asupra copilului inregistrate de Asociatia Telefonul Copilului la numarul 116 111 a crescut ingrijorator, de la an la an, in medie cu 98,55 la suta in ultimii trei ani", a declarat, la aniversarea a zece ani de activitate, directorul executiv de la Asociatia Telefonul Copilului, Catalina Florea.

Din 2001, consultantii au preluat aproape 1,7 milioane de apeluri, totalizand 12.000.000 de minute de consiliere, iar durata unui apel a fost de 10-20 de minute.

Cele mai multe apeluri au fost primite din judetele Iasi, Constanta, Bacau, Vaslui, Galati, Teleorman, Ilfov si din Bucuresti (Sector 5).

"Suntem multumiti ca am reusit sa intervenim pentru solutionarea unui numar impresionant de cazuri, alaturi de autoritatile abilitate. Este, insa, ingrijoratoare rata de crestere a numarului de abuzuri inregistrate – vorbim de dublare de la an la an – si nu putem scapa din vedere cazurile care nu au ajuns la cunostinta noastra, dar in care dorim sa ne implicam. Avem girul beneficiarilor nostri – 74,50 la suta dintre copiii care ne-au apelat revin cu noi apeluri la noi – ceea ce inseamna ca eforturile pentru a ajunge la cat mai multe cazuri sunt mai mult decat justificate", a mai declarat Catalina Florea.

Cele mai multe apeluri (48,72 la suta) vin din mediul rural, 38,31 la suta din urban, in celelalte cazuri apelantii refuzand sa spuna de unde sunt.

Gupele de varsta care apeleaza cel mai des la asistenta si indrumarea oferite de consilierii Asociatiei Telefonul Copilului sunt de 10-12 ani (32,53 la suta) si 13-15 ani (34,31 la suta).

Asociatia Telefonul Copilului sarbatoreste si zece ani de parteneriat cu Romtelecom, care pune la dispozitie gratuit linia telefonica 116 111.

Directorul de comunicare de la Romtelecom, Cristina Popescu, a declarat ca, pentru a marca acest eveniment, in Parcul Carol din Capitala vor fi amplasate siluete de copii, fiecare dintre ele avand povestea unui copil care a sunat la Telefonul Copilului.

De asemenea, tot pentru a sarbatori o decada de parteneriat, la Arenele Romane s-a realizat o fotografie record cu cele mai multe zambete de copii, simbol al celor peste 30.000 de cazuri solutionate de Asociatia Telefonul Copilului impreuna cu autoritatile abilitate.

Asociatia Telefonul Copilului este o organizatie neguvernamentala, non-profit, activa in domeniul protectiei drepturilor copilului. Organizatia ofera informare cu privire la promovarea si respectarea drepturilor copiilor, consiliere cu privire la promovarea si respectarea drepturilor celor mici, indrumare catre institutiile in masura sa acorde asistenta necesara, urmarirea modului de solutionare a cazurilor si monitorizarea respectarii drepturilor copilului in urma cazurilor inregistrate si informarea institutiilor abilitate cu privire la problemele intampinate de copii.

In 2010 si 2011 organizatia a primit trei premii la Gala Societatii Civile. (Mediafax)

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii